Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som testat Elinchrom Skyport?
- Trådstartare andersl
- Start datum
Maxe
Aktiv medlem
andersl skrev:
Erfarenheter av användning av Skyport, någon?
Fick hem Universalen igår - det är bara att komma över och prova - eller låna för den delen..
// Maxe
Janne H
Aktiv medlem
andersl skrev:
Erfarenheter av användning av Skyport, någon?
Japp jag har fått några av de jag beställde.
Helt underbart att från datorn, trådlöst kunna ändra effekten på svåråtkomliga blixtar. Effekten på blixtarna går oxå att ändra från kameraenheten.
Klart bland det bästa tbh jag köpt på väldig länge.
Kul att det inte kostar skjortan som vissa andra radioutlösare
Enda problemet är att de är så små, som ett CF kort fast tjockare. Kan kanske lätt bli bortslarvade :-(
Johan Okker
Aktiv medlem
Bara sett dem demade, men verkar grymma. Särskilt att kunna ställa in blixtar via handenhet eller dator.
Hej förresten Janne, vi sågs på Aifo när du fick en ahaupplevelse över vad som kunde göras med hjälp av en dator och deras programvara.. =)
Hej förresten Janne, vi sågs på Aifo när du fick en ahaupplevelse över vad som kunde göras med hjälp av en dator och deras programvara.. =)
Janne H
Aktiv medlem
Mera Skyport till folket!
...och värre blir det när nya versioner av programvaran kommer framöver )
Johan Okker skrev:
ahaupplevelse över vad som kunde göras med hjälp av en dator och deras programvara.. =)
...och värre blir det när nya versioner av programvaran kommer framöver )
geronimo13
Aktiv medlem
Splanky skrev:
Väntar på mitt kit sen i början på december. :-(
Tydligen extra väntetid på de som är framtagna speciellt för Elin RX.
Skall bli trevligt att kunna ställa allting från laptopen.
Fick en försmak på Jannes kurs i GBG nyligen. Funkade kanon.
Troligen så räknade väl inte elinchrome att den skulle sälja så bra därav leveransproblem.
Olsin
Aktiv medlem
Splanky skrev:
Väntar på mitt kit sen i början på december. :-(
Tydligen extra väntetid på de som är framtagna speciellt för Elin RX.
11 oktober lade jag min beställning och väntar fortfarande likt ett barn på julafton.
Jesper K
Aktiv medlem
Har märkt att jag inte kan köra på kamernas kortaste blixtsynktid med Skyport, får en mörk kant i bildens underkantkant. Har en 5D med blixtsynktid 1/200s. Enl manualen ska Skyport klara "up to" 1/1000s . Har ej hunnit testa på 1/160s ännu, hoppas att det funkar. Någon annan som råkat ut för detta?
Jesper
Jesper
Janne H
Aktiv medlem
Jesper K skrev:
Japp, det är väl så. Trodde kanske att Elin skulle vara bättre på detta än "Kina-syncarna"...
Jesper
Hastigheten på radiovågor är ungefär densamma i Kina som i Europa ;-)
/Elakabesservisserjanne
t_mauritsen
Aktiv medlem
Janne H skrev:
Hej Jesper.
Min erfarenhet är att med alla radiosyncar så missar du liiite på exponeringstiden jfr synckabel.
1/1000s klara dock bara ett fåtal MF-kameror med centralslutare.
/Janne
Jag får en mörk rand i underdelen av bilden med 5D och Dlite-2 kopplat med sync-kabel och 1/200. Lite jobbigt när det nu står att man får köra den tiden... Får ändra till en längre tid i stället!
/Thorsten
Johan Okker
Aktiv medlem
zwei skrev:
Är det någon som vet hur många bilder i sekunden som skyport klarar av? Och är det någon som använder sig av universal kittet och kan säga om de klarar av 1/250 synktid?
På pappret står det 1/1000.
mvh
Johan