Annons

någon som kan berätta om canon eos 400d?

Produkter
(logga in för att koppla)

träd_fotaren

Ny medlem
jag ska nu köpa min första systemkamera och har väl nästan bestämmt mig för att det ska bli en canon eos 400d. Jag är dock ganska nervös inför köpet, vill inte att någonting ska bli fel. Så jag har några frågor.


Måste man ha en speciell sorts minneskort (förutom att det är compact flash)?

Någon speciell affär jag borde eller inte borde köpa den ifrån?



Det skulle hjälpa mig oehört om någon kunde ta sig lite tid åt att svara på frågorna.

mvh klara
 
Det är en enkel och lättskött kamera för en nybörjare, men ändå såpass avancerad att den är fullt duglig till sådana som tror sig ha lite pejl med.

400d verkar man kunna plocka upp ny för ~6000:- lite varstans, minus återbäringen a' ~600:- från canon.

Den kör med CF-minne ja, 4 gig är att rekommendera om du vill fota lite i RAW.

Alla systemarna är bra, det är svårt att göra bort sig - och väljer man canon/nikon så dräller det av prylar, såväl nytt som beggat (även om pentax mfl är lika bra, så är den tunna spridningen en begränsning).

/J - nöjd 400d-ägare
 
400D är en trevlig kamera, och billig, MediaMarkt säljer den för 4999 inkl 18-55. Det kanske blir ännu billigare snart, det ryktas om en ersättare i början på nästa år.

Köp ett hyffsat snabb CF kort, typ Sandisk Ultra II, eller Sandisk Extreme.
 
martin3 skrev:
400D är en trevlig kamera, och billig, MediaMarkt säljer den för 4999 inkl 18-55. Det kanske blir ännu billigare snart, det ryktas om en ersättare i början på nästa år.

Köp ett hyffsat snabb CF kort, typ Sandisk Ultra II, eller Sandisk Extreme.

är du säker att du såg den för 4999 o inte 5999 , var det med canon kit objektiv eller va de med sifma obkektivet. media markt säljer båda. Sigma kittet billigare.
 
Jag hade känt på kamerorna innan köp. 400D upplevde jag som väldigt liten och lätt. Bättre grep på D40.

Har läst en uppsjö recensioner, rent bildmässigt blir du nöjd med båda. Välj efter hur de känns när du håller i dem.

/J
 
Kily skrev:
är du säker att du såg den för 4999 o inte 5999 , var det med canon kit objektiv eller va de med sifma obkektivet. media markt säljer båda. Sigma kittet billigare.

Jag hade fel, de säljer 350D för 3999kr. 350D och 400D ser exakt likadana ut framifrån, så jag blandade ihop dem. Trodde även att 350D togs ur produktion för ett par år sedan..
 
martin3 skrev:
Jag hade fel, de säljer 350D för 3999kr. 350D och 400D ser exakt likadana ut framifrån, så jag blandade ihop dem. Trodde även att 350D togs ur produktion för ett par år sedan..
Tilverkas den fortfarande eller är det rest lager de säljer ut? De kund eju göra en 350Dn med 2,5 tum, som budgetkamera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.