Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som köpte minneskort på Tradera?

Produkter
(logga in för att koppla)

tomos739

Aktiv medlem
Var på väg att lägga en beställning på ett Ridata 4GB SD-kort från Zebramedia när jag av en slump såg detta: http://www.tradera.com/auction/aid_36681703

Är det ngn här som beställt ngt minneskort från denna "traderare" och som kan bekräfta att det är ok? Skiljer ju ändå 300kr från att beställa från Zebra.


//Tomas
 
pareli skrev:
Regel nr 1 när det gäller minneskort (och annan viktig utrustning):
- Snåla inte.

Är det värt några hundralappar att riskera sina ovärdeliga bilder?
Håller helt klart med dig. Det är därför jag tänkte köpa ett Ridata som många tipsar om och rekommenderar som ett bra och stabilt kort. Grejen var väl mest att om det nu är samma vara (killen som säljer har ju bara positiva omdömen) så kan jag ju köpa glögg och pepparkakor för de 300-400 som skiljer ;)
 
Hej!

Jag har köpt fem sex gånger av signaturen nextweb och det har fungerat perfekt - har fått intrycket av att han är hur pålitlig som helst.

Observera dock att om kortet skickas från USA kan det ta några dagar upp till en vecka innan det kommer med posten, så du måste veta hur bråttom du har med att få hem det.

Fride
 
Har beställt av honom och mitt Sandisk som jag fick var då äkta vara.
Grejerna verkar skickas som brev från USA därför han kan hålla låga priser.
 
Hängbjörk skrev:
Hej!

Jag har köpt fem sex gånger av signaturen nextweb och det har fungerat perfekt - har fått intrycket av att han är hur pålitlig som helst.

Observera dock att om kortet skickas från USA kan det ta några dagar upp till en vecka innan det kommer med posten, så du måste veta hur bråttom du har med att få hem det.

Fride
Ok, låter ju kanon! Tänkte nästan att han skickade grejerna från utlandet. Då får det Sandisk ultra 2 2GB jag köpte tokbilligt för 449kr på PC-CITYs Internetbutik med 19kr i frakt bli ett komlement.

Tack för era svar!


//Tomas
 
Även jag har handlat av mr Nextweb och har fått rätta grejorna. Det tar någon dag extra som påpekats ovan. Rekommenderas.
 
Även jag rekomenderar gärna nextweb där jag köpt flera minneskort, de har snabb leverans trots att de går via USA, men en vecka minst får man räkna med från pengarna bokförts
 
Tjena,.,.,

Nextweb är bra, han skickade först en gång och visade kvitto, den försändelsen kom aldrig fram, utan kanske någon postman "trollade" bort det, då skickade han ett nytt utan chaffs, jag kunde ju liksom bara bluffat och nu istället inneha 2 st.

Så han är verkligen bra!

Mvh/Nicholas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.