ANNONS
Annons

Någon som har handlat på PC City

Produkter
(logga in för att koppla)
Beställde min A300 från PC City, hämtade ut den i butiken 2h senare.. funkade kanon! 4999:- för A300 med 18-70 objektiv.
 

Jag köpte en TV från dem för nåt år sedan och då jag var lite osäker på den frågade jag ordentligt om det var öppet köp på den och man kunde lämna tillbaka den även om man använt den.
Javisst, öppet köp 1 månad, inga problem sade försäljaren. Det han inte nämnde var att de tar ut en avgift på återlämnade varor. I mitt fall blev det 600 kr, ingen jätte-avgift men definitionen på "öppet köp" är väl just att man ska få hela beloppet tillbaka?

I övrigt helt ok butik, använder den mest till data-prylar då de har ganska bra sortiment och priser.
 
Du får alltid tillbaka alla pengarna vid öppet köp, förutsatt att produkten är oanvänd.

å här säger de själva:

"Vi på PC City vill att Du skall vara nöjd med Dina inköp hos oss. Därför lämnar vi öppet köp i hela 30 dagar för oanvända produkter. För använda produkter gäller öppet köp i 7 dagar. Vid retur av komplett använd produkt efter 7 dagar - inom 30 dagar drar vi av 10% av varans värde. Enda undantagen från öppet köp är; Tjänster, Software, Böcker samt datorkomponenter."
 
Du får alltid tillbaka alla pengarna vid öppet köp, förutsatt att produkten är oanvänd.

å här säger de själva:

"Vi på PC City vill att Du skall vara nöjd med Dina inköp hos oss. Därför lämnar vi öppet köp i hela 30 dagar för oanvända produkter. För använda produkter gäller öppet köp i 7 dagar. Vid retur av komplett använd produkt efter 7 dagar - inom 30 dagar drar vi av 10% av varans värde. Enda undantagen från öppet köp är; Tjänster, Software, Böcker samt datorkomponenter."

Jag köpte alltså inte över nätet utan var inne i deras butik och talade med en säljare.
När jag säger till honom att jag vill testa TV:n för att se om jag är nöjd med den och därför undrar om de har öppet köp så att jag kan lämna tillbaka den då förväntar jag mig att han inte bara ska säga "Javisst har vi öppet köp i 30 dagar" utan även förklara deras olika varianter av det öppna köpet.
Det är väl ändå inte för mycket begärt?

Ärligt talat, vem vill testa en TV hemma utan att ta ut den ur förpackningen?
 
Skulle handla en kamera där PC City i Barkaby, de hade en annons på en Canon 450D och det var ett bra pris.

Jag bad om att få testa en av deras demokameror de hade inlåst i demoskåpet. Försökte slå på den, urladdad trodde jag. Frågade om de kunde sätta batteriet på ladd en stund. Men han sa att det laddar inte batteriet för de vill kunna sälja varan sedan som fullpris produkt. Jag ifrågasatte att kameran är ju demoex. det borde även inkludera batteriet och användingen av den som ett demoex. Han vägrade på alla sätt att tillmötesgå mig som kunde att kunna testa kamera och hävda att han inte vill "nöta" kameran i onödan för att den sedan skall säljas som EJ demoex.

Tyvärr urdålig service, så jag stega ut med deras reklamblad till butiken intill, Expert och köpte kameran där efter test. Använde prisgarantin som gäller på alla butiker nuförtiden?
 
Skulle handla en kamera där PC City i Barkaby, de hade en annons på en Canon 450D och det var ett bra pris.

.....

Expert och köpte kameran där efter test. Använde prisgarantin som gäller på alla butiker nuförtiden?

Men inse att det här varierar från butik till butik. Vi har en expertbutik hemma (Värmdö) som uppträder på exakt samma sätt.

PC City / Elgiganten ger ändå möjligheten att ta hem och testa en produkt i lugn och ro och ge en möjligheten att lämna tillbaka den om man inte gillar den.
Jag gillar helt enkelt PC City / Elgiganten skarpt även om jag ibland handlar på andra ställen av prisskäl. Tex köpte jag min Sony A200 på www.marrakezh.se eftersom jag tjänade runt 700 kr på det.
 
Men inse att det här varierar från butik till butik. Vi har en expertbutik hemma (Värmdö) som uppträder på exakt samma sätt.

PC City / Elgiganten ger ändå möjligheten att ta hem och testa en produkt i lugn och ro och ge en möjligheten att lämna tillbaka den om man inte gillar den.
Jag gillar helt enkelt PC City / Elgiganten skarpt även om jag ibland handlar på andra ställen av prisskäl. Tex köpte jag min Sony A200 på www.marrakezh.se eftersom jag tjänade runt 700 kr på det.

Hela idén med demoex är att kunna prova den innan man köper den.

Hur skulle det se ut om HiFi-klubben som säljer stereoprylar körde samma princip. Har varan framme men låter dig inte slå på den för att lyssna om den är bra.
 
Hela idén med demoex är att kunna prova den innan man köper den.

Hur skulle det se ut om HiFi-klubben som säljer stereoprylar körde samma princip. Har varan framme men låter dig inte slå på den för att lyssna om den är bra.

Jo men som sagt så är det väldigt olika beroende på vilken butik man är i. Vi har en Siba på Värmdö som har fungerande demoex där de flesta andra av samma typ av butik (Onoff, Siba, Eligganten, Expert, PC City osv) inte har några.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.