Har haft min 1Ds i snart ett år och har stött på två problem med min den, autofokusinställningen (no shit) ;-) samt lite damm på sensorn.
Förutom det så fungerar den klockrent. Vikten tycker jag bara är skön, det jag däremot saknar från boostern till eos 1v/3 är det större greppet för ringfingret, klart mycket skönare grepp på boostern.
Annars tycker jag det är en i stort sett helt underbar kamera. Kontrollerna är lite småinvecklade när man inte är insatt i dem, det tar ett tag att bli van dem men sen går det rätt bra.
Brusnivåerna tycker jag är helt ok, förutsatt att man exponerar korrekt (inte helt oväntat...).
Om bildkvaliten kan man väl inte säga annat än att den är helt suverän. Oerhörd detaljupplösning.
Plåtar för en skotertidning och har kört kameran i alla möjliga väder, 25 minus är inga problem, ösregn fungerar bra även det (förutsatt att optiken inte blir blöt då).
Får ut många exponeringar på ett batteri, däremot tycker jag det märks rätt ordentligt om man inte laddar ur batterierna lite då och då via laddaren före man laddar upp dem igen.
På minussidan så kan man väl lägga till att den ÄTER många av Canons objektiv till frukost, lunch och middag.
Visst var jag säker på att t.ex. Canons 300/2.8 var skarp, men att canons 70-200 var så suddigt i jämförelse trodde jag inte före jag köpte 1Ds. =)