Annons

Någon som har erfarenheter av en Olympus systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jenniiifeer

Medlem
Hej jag har tittat ut ngr kameror men jag fastnade för en Olympus E-450,Det var ett bra pris och jag fick med två objektiv i det priset. Men min pappa säger att det är en skit kamera och att det är dålig kvalitet på den men min vän som håller på med mycket foto och sånt säger att det är en bra kamera och en annan vän som som också håller på lite med foto säger också att det är en oftas är en bra kamera.

Någon som har erfarenheter av en Olympus systemkamera? Vad tycker ni?

Det beror på priset. Har själv E450 som "kompakt" utöver mitt Canonsystem. Om man tänker sig att folk betalar 5000:- för en EPL-1 som i mångt och mycket är strippad E450 så tycker jag att ett pris på under 4000:- för dubbelzoomkitet med E450 är ett hyggligt köp. Dessutom tillhör Olympus kitgluggar för E systemetde skarpaste. Visst min Canon 1DsII med L optik är bättre, men prisskillnaden är enorm. Jag har mycket glädje av min lilla Olympus för den har gott om inställningar och är lätt att ta med. Visst, sökaren är medioker, men det påverkar inte bilderna och upp till ISO 800 är helt OK för förstoringar. Tycker det är ett furnuftigt paket. Däremot är det utgående till förmån för m4/3 så det har begränsat andrahandsvärde och tyvärr då det inte är "sexigt" delar allt för många din väns synsätt. Rent objektivt är det ett ypperligt paket för bildtagande, om än inte för action (lite trög AF).

Hej jag har tittat ut ngr kameror men jag fastnade för en Olympus E-450,Det var ett bra pris och jag fick med två objektiv i det priset. Men min pappa säger att det är en skit kamera och att det är dålig kvalitet på den men min vän som håller på med mycket foto och sånt säger att det är en bra kamera och en annan vän som som också håller på lite med foto säger också att det är en oftas är en bra kamera.

Någon som har erfarenheter av en Olympus systemkamera? Vad tycker ni?
'

Edit: Jag är nybörjare och jag menar att pappa tycker att Olympus är ett dåligt märke.

Senast ändrad:
Sen så undrar på vad man ska ha för minnes kort till en Olympus? Har hört att dom har ett eget märke?

Olympus systemkameror har dubbla minneskortsplatser, en för Compact Flash kort (den absolut vanligaste modellen för systemkameror) och en för Olympus egna xD-kort (har du inga xD-kort sedan tidigare kan du bara strunta i denna).

Jag hittade inte något test av E-450, men det är väldigt små skillnader från föregångaren E-420 som finns utförligt testad här: http://www.dpreview.com/reviews/olympuse420/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar