Annons

Någon som har bundlad mjukvara till 1D mkIIN?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Davidson

Aktiv medlem
Hej!

Köpte ett rubricerat hus utan mjukvaruskivorna. Någon som har dessa liggande efter skrotat hus som skulle kunna förbarma sig?

Du kan använda uppdateringsfilerna som länkades i ett tidigare inlägg, men du måste göra en del registerhack i Windows före du kör dem för att lura uppdateringsprogrammet att tro att du redan har en tidigare version installerad. Det finns många guider, här är bla en: http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/install_canon_software.html

Jag skulle dock inte bli förvånad om du måste använda Windows XP för att kunna använda all mjukvara som Canon släppt för det huset.

Du kan använda uppdateringsfilerna som länkades i ett tidigare inlägg, men du måste göra en del registerhack i Windows före du kör dem för att lura uppdateringsprogrammet att tro att du redan har en tidigare version installerad. Det finns många guider, här är bla en: http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/install_canon_software.html

Jag skulle dock inte bli förvånad om du måste använda Windows XP för att kunna använda all mjukvara som Canon släppt för det huset.

Det jag söker är inte standardprogrammen för de vanligaste husen. Jag har en 5D mkII också, så det är inte problemet med reg hackz heller. Jag vill ha den programvara som pratar med mitt pro-hus.

Nu förstår åtminstone inte jag vad du menar. De program Canon släppt för huset finns på den sida som länkades.

Tänk på att huset saknar mest troligt stöd för operativsystem nyare än Windows XP. Jag tror också att du behöver använda en FireWire-kabel för vissa funktioner.

Nu förstår åtminstone inte jag vad du menar. De program Canon släppt för huset finns på den sida som länkades.

Tänk på att huset saknar mest troligt stöd för operativsystem nyare än Windows XP. Jag tror också att du behöver använda en FireWire-kabel för vissa funktioner.

Jag söker camera window. Tydligen eller de facto, funkar inte EOS utilities. Min installation hittar inte kameran åtminstone. Enligt manualen ska man använda ett program som heter camera window för att göra ytterligare programmeringar med mera. På sökningar efter det, har jag inte hittat det annat än referenser till att det fanns med på ursprungsskivan och funkar upp till Vista.

Jag söker camera window. Tydligen eller de facto, funkar inte EOS utilities. Min installation hittar inte kameran åtminstone. Enligt manualen ska man använda ett program som heter camera window för att göra ytterligare programmeringar med mera. På sökningar efter det, har jag inte hittat det annat än referenser till att det fanns med på ursprungsskivan och funkar upp till Vista.

De program och mjukvara som det står om i manualen har ju blivit uppgraderade många gånger sen de kom ut. Lägg in de nyare programmen och mjukvara direkt

Canon USA har en bra sida med de senaste versionerna av program för respektive operativsystem på PC.
CameraWindow verkar vara för Windows98/Me. Eos Utility är nog den programvara som används för att ändra inställningar, alltså samma program som du har för 5D MKII, men du måste använda version 2.51 eller 2.73 av detta på Windows XP eller Vista. Möjligen också med en FireWire-kabel till kameran.
http://usa.canon.com/cusa/support/c...r_cameras/eos_1d_mark_ii_n#DriversAndSoftware

Aha, tack. Det ska tydligen USA till att få reda på hur det funkar. Det är inte klokt vad consumer's rights är uppfostrande för företag. Ska kolla in detta. Tack för nedlagd tid!

Vill du kommunicera mellan dator och kamerahuset måste du ha en WIA driver och den fungerar till xp och inte de senare operativsystemen. Enklast alltså att skaffa en partition med xp på.

Ser ut som Canon har släppt en via-drivrutin för Vista gällande 1d mark ll och 1ds mark ll. Nån som testat än?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar