Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har 1D MarkII N hemmma?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nix.. Det är kö. Ställer du dig i kö nu så förvänta inte dig att ha den förens nästa år, kanske så sent som feb-mars

Satan.. det var det jag hörde av den leverantören jag hade beställt av också. Avbeställer sålänge och väntar tills Canon har "jobbat ikapp sig". Sedan kanske det är något nytt på gång, vem vet...

tusan... jag som ville haft en nu när det är endurosäsong och lerigt och skitigt....

Den äldre 1DmII finns ej heller att fås här i Finland. Till den nyare är det också kö o inte en aning om när den levereras.

Tyvärr,

Canon har "tagits på sängen" av försäljningen och kommer inte att kunna leverera förrän på andra sidan årsskiftet enl Canon själva. Dåligt, kan man tycka men så är det.

// Micke

Hej, hur är det möjligt att 6 st ägare till 1D Mk II N finns här på fotosidan då?

Mvh Markus

Jeppe skrev:
För att de beställde på studs?

För att de lagt kameran i sin kameraväska utan att fysiskt ha den?

Varför är ni då så dumma att ni inte tänker på att man inte kan köpa kamera ex före den 1 Januari.
Jag klandrar inte dig, men kan du inte komma med det förslaget?

Mvh Markus

Vi är så dumma därför att vi, liksom Canon, inte väntade oss att det skulle bli en sån rusning efter en uppföljande modell -de flesta borde ju ha köpt den första MarkII:an, det trodde i alla fall jag och Per Karlsson på Canon.
Att Canon dessutom fått förliten tilldelning i år var ytterligare en faktor som bidrog men som var ömöjlig att förutse.

Hej

Tagen på sängen är det nog inte utan kanske av ekonomiska skäl, inte ha så mycket å lager (kostar) har inte den produktionstakten som krävs, kanske måste bygga fler fabriker.

Det är nästan alltid svårt att få tag i Canon prylar. Intresset kanske är så stort att de inte hinner med.

Likadant var det med 1DmII som stort sätt var hopplös att få tag i Sverige, fick tag i en i Danmark. Kom ihåg att tex Yfo i Malmö fick ett ex av 1DmII när den kom ut. När Nikon D2X kom ut så fick tex Matssons Foto i Lund 12 ex? när den kom ut och den kostade mer.

Canon är väl medveten om att det blir långa köer på nästan allt de släpper, så de är knappast tagna på sängen. Mitt 17-40mm fick jag vänta 7 månader på.

Jag förstår att det är tradigt att vänta!

Men 1DmII är en grym kamera, dock väl väntan.

Hälsningar

Omar Brännström

Testade en Eos 1d MkII N idag .. blev bra sugen på den .. Redan o se resultaen i den nya 2½" skärmen var ju en fröjd för ögat.. Var på en liten utställning som Canon Finland hade ordnat på ett Hotell 4 mil från min stad. Där fanns även lite trevliga objektiv å testa !! Men glömde ju fråga hur lång väntetid det är på huset ..

Hur mycket kan man begära för en Eos 1D Mk II Som är plåtat med runt 25 tusen bilder med !! Toppskick ...

Senast ändrad:
Vill bara förtydliga mig lite, jag menade alltså att Canon Sverige blivit lite förvånade över det stora intresset för MarkIIN -Canon som företag var nog rätt medvetna men det verkar som om Canon Sverige återigen ligger rätt långt ner på leveranslistan...

Hej

Jovisst är det nog så, Canon i Sverige får aldrig tillräckligt, eller beställer de inte tillräckligt. Något bättre hos andra länder Europa, men nog inte mycket bättre.

I USA är det bara att knalla in i butiken eller beställa via nätet och köpa den

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...s&Q=&sku=397988&is=REG&addedTroughType=search

I USA brukar det vara bra mycket lättare att få tag i Canon prylar än i Sverige och Europa, vilket Canon i Europa förlorar på.

En yrkesfotograf och författare som jag känner fick vänta 1 år på Canon 1Ds, när den kom ut och han hade beställt den på Yfo som riktar sig en hel del till yrkesfotografer, rent av dåligt.

Brännström som bävar för nästa modell som släpps, hur fasen skall man få tag i den i rimlig tid, flytta till USA?

Hälsningar

Omar Brännström

Senast ändrad:
Omar skrev:
Brännström som bävar för nästa modell som släpps, hur fasen skall man få tag i den i rimlig tid, flytta till USA?

Tja du, det vete faen vad man gör då...det blir ju problem med garantin om man köper från staterna -annars är det bara att ta semesterresan till New York lagom tills dess att kameran börjar säljas;)

Digi skrev:
Varför är ni då så dumma att ni inte tänker på att man inte kan köpa kamera ex före den 1 Januari.
Jag klandrar inte dig, men kan du inte komma med det förslaget?

Mvh Markus

Vadå?

Förstår inte hur du menar nu Markus.. Vill man ha kameran, så får man ställa sig i kö. Om det nu är 6 st på fotosidan som står som ägare, så var de väl snabba att beställa kameran när den släpptes. Det är ju inte så att Canon inte har levererat 1D MkIIn, för det har dem..och ytterligare ett 20-tal komemr att få sina före jul. Det är alltså kötiden som gör att folk får vänta.. Försöker du köpa kameran den 1:E januari så lär den inte levereras förens i mars-april eller så..

Jeppe skrev:
Vadå?

Förstår inte hur du menar nu Markus.. Vill man ha kameran, så får man ställa sig i kö. Om det nu är 6 st på fotosidan som står som ägare, så var de väl snabba att beställa kameran när den släpptes. Det är ju inte så att Canon inte har levererat 1D MkIIn, för det har dem..och ytterligare ett 20-tal komemr att få sina före jul. Det är alltså kötiden som gör att folk får vänta.. Försöker du köpa kameran den 1:E januari så lär den inte levereras förens i mars-april eller så..

Jo, de kanske har beställt kameran, men hur har du Eva Blixtman på fotosidan köpt den om den inte levereras föräns nästa år?
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=st&authorID=37182
Mvh Markus

Nu är jag inte Eva Blixman men jag tror jag vet hur hon gjorde -hon köpte sin innan alla andra la sina ordrar då väntetiden kanske bara var 3 veckor eller något sådant.
Det är min gissning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar