Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som handlat av: BSC Elettronica snc?

Produkter
(logga in för att koppla)

GunnarW

Aktiv medlem
Via en annons på abc-annons.se om en Canon 20D till mycket bra pris kom jag i kontakt med nämnda firma som ska finnas i Neapel, Italien.
Dom säljer div. elektronik och EOS 1D samt 1Ds. Enl. annonsen även 20D men den finns (ännu) inte på deras hemsida: www.bscshop.com

Priset var nästan misstänkt bra varför jag undrar om någon har erfarenhet av firman.

Man erbjöd t.o.m. en viss mängdrabatt vid köp av flera. Om det faller ut att man kan handla av dom kanske någon är intresserad av att gå ihop om ett köp. Hur man fixar det praktiskt med pengar och leverans har jag inte funderat ut. Det kanske finns idéer om det.

Men först, är dom seriösa? Full Europagaranti och nya prylar lovar dom.
 
Dom verkar lite oseriösa: Endast 2 kameror, ingen optik eller andra tillbehör.

Prova att beställa, men betala inget i förskott!
 
Nej någon fotohandlare är dom rakt inte men det räcker med ett bra pris om köpet går smidigt och man får sina grejer.
 
Handlare som saluför produkter markant billigare är vad andra gör brukar vara för bra för att vara sant.
Det dyker hela tiden upp företag som säljer prylar långt under marknadspris, allt som oftast kommer det bara tegelstenar på posten.
Det senaste jag lästa om var någon i Sala som sålde Laptopps för 3500, om man var snabb fick man en DVD-spelare på köpet. Det tråkiga var att endast de som valde att förskottsbetala fick sina paket. Och det vara bara en dvdspelare för 500kr + en lapp om att datorn skulle komma någon vecka senare i lådan.
Sedan försvan företaget och alla trådar slutade i tomma rymden.
 
Priserna på det lilla sortiment dom har är ju grymt låga, så att nog verkar det misstänkt alltid...

Om dom nu ens skickar nåt, så skeppar dom förmodligen från ett land i Asien eldyl, å ISF tillkommer ju ev tull + svensk 25% moms vid import, men priserna är mycket gynnsamma ändå!

Jag postade en fråga på väbbsajten, om varifrån de levererar - får se om de svarar...

YoursTruly
./h@nsN.
(Sugen på en Epson-projektor - priset är lägre än "direkt av tjuven"...;=))
 
Hittade en annons på fynd.se också från samma företag.
Företaget BSC Elettronica snc finns i alla fall i Italienska telefonkataloger.

Dock är priset så lågt att jag tycker det ser misstänkt ut.

Här är i alla fall det jag hittat om företaget:
B.S.C. ELETTRONICA s.n.c.
Via E. Nicolardi 16
80131 NAPOLI NA
081-7434336 / 5922090
 
red-top skrev:
Jag postade en fråga på väbbsajten, om varifrån de levererar - får se om de svarar...
De har inte svarat idag IAF.
En 'googling' ger en hel del träffar till olika leverantörskataloger, men - såvitt jag kan se - inga bedömningar el recensioner, varken positiva eller negativa... Ett mysterium..?
Man skulle vilja testa me nåt billit!
YoursTruly
./h@nsN.
 
Mina frågor svarade man snabbt på. Två svar under samma dag blev det. Dom kanske passar när det kommer till knepigare frågor. Skrev du på engelska eller italienska? Den annons jag såg var ju på svenska men på mitt inledande annonssvar på svenska blev inga frågor besvarade, bara att den fortf. var till salu. De skrev på engelska.
En sökning på företagsnamnet gav en träff på en privatliknande annons på en holländsk site med om möjligt ännu bättre pris: € 1047 för 20D + 18-55 + 1GB http://www.aanbodpagina.nl/foto_toestellen/canon/156178_canon_eos_20d_kit_lens_1_gb_1047_eur.asp

Varför annonsera så? Billigt!
Jag avvaktar nog. De ligger ju 4tusen under lägsta pricerunner-pris. 9 vs. 13 Hur går det till undrar man.
 
red-top skrev:
Man skulle vilja testa me nåt billit!
Eftersom jag ändå är i marknaden för en ny mobiltelefon, tog jag å testade med att beställa det billigaste jag hittade - en Nokia 3310 för 23 €. (Den modellen tillverkas väl inte längre, men finns dock på Pricerunner) Det gick att checkouta, och det kom en automat-bekräftelse med emalj, men det verkar 'lite luddigt' - jag fick tex ingen uppgift om frakt, men i villkoren säger de ju, att de levererar fritt inom Italien. Då borde ju portot för en mobil till Sverige inte vara 'obetalbart'
Vi får se vad som händer; jag återkommer...
YoursTruly
./h@nsN.
PS Mysko oxå: jag fick order-nr #50 (!) - bara 49 beställningar före min..?
 
Ok att sälja den billigt men alla företag vill ju tjäna pengar.
Så varför sälja den för så mycket mindre? Vaför ge bort 2000kr vinst som han skulle kunna få, svårt att tänka mig att han kränger kameror billigt för att han vill hjälpa folk... :)

Om jag köper den i usa från amazon så blir det 10500 så under det ser jag som misstänkt billigt.

Om nån tänkte testa att beställa så är nog inte E-kort så dumt, då kan de i alla fall inte dra mer pengar från kontot än man har bestämt innan.
 
red-top skrev:
Vi får se vad som händer; jag återkommer...
YoursTruly
./h@nsN.
PS Mysko oxå: jag fick order-nr #50 (!) - bara 49 beställningar före min..?
Ikväll fick jag mejlsvar på min beställning av 1 st Nokia 3310:
"The comments for your order are
Minimum order for this model is 100 units.
Thank You!"

YoursTruly
./h@nsN.
("Blåst på konfekten!")

PS Det gick inte att mejla tillbaka - den adress som finns på sajten 'har ingen domän' eldyl?
 
Senast ändrad:
Smart drag att beställa en billig telefon. Svaret du fick lägger ju ingen vikt i skålen för köp av 20D härifrån. Lockande billig för 9kkr men hittills inga rimliga skäl till att allt är OK med ett sån't köp. Jag passar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.