anemic
Medlem
En tråkig olycka hände mig precis! Själva foten på min blixt gick sönder när jag skulle ta bort den från kameran. Ingen jättestor del som pajade utan bara den yttersta delen av själva foten som skall in i skon på kameran. Man kan använda blixten men den sitter inte stadigt på kameran.
Någon som har drabbats av samma sak eller fått en blixt lagad av annan orsak?
Nyfiken på vad de kommer kosta. Jag pysslar lite själv med elektronik men jag ville inte öppna den om den skall skickas till Pentax för reparation. De kanske blir sura eller något sånt. Men det är lite kablage som går till den undre delen men borde inte vara så svårt att fixa.
Ah...Vad tror ni? Jag blev i allefall sjukt ledsen när den gick sönder helt plötsligt...Kostar ju ändå 5 tusen spänn liksom...
Någon som har drabbats av samma sak eller fått en blixt lagad av annan orsak?
Nyfiken på vad de kommer kosta. Jag pysslar lite själv med elektronik men jag ville inte öppna den om den skall skickas till Pentax för reparation. De kanske blir sura eller något sånt. Men det är lite kablage som går till den undre delen men borde inte vara så svårt att fixa.
Ah...Vad tror ni? Jag blev i allefall sjukt ledsen när den gick sönder helt plötsligt...Kostar ju ändå 5 tusen spänn liksom...