Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som är sugen....

Produkter
(logga in för att koppla)
....på lite fotosnack i Skåne trakterna (helst i närheten av Malmö)?

Känner att jag skulle behöva lite inspiration, snacka foto eller göra ett kul projekt ihop med någon för att dela lite erfarenheter. Fästmön och kompisarna börjar bli lite trötta på linsen och allt snack om fotografi, dom skiter högaktningsfullt i lithprinting, sepiatoner, komposition osv :)

Behöver prata "skit" med lite likasinnande.

Kan också tänka mig att göra en fortsättning på fototräffen som vi hade i Juli!

Bor just nu i Västergötland men det finns risk att jag lite så där "Ofrivilligt" flyttar ner till Malmötrakten och då behöver lära känna andra personer än min flickvän..ska i så fall ha dig i åtanke..*ler*

*hehehe* Ja det är ju inte fel med en lokal guide om du skulle flytta ner :O)

Vi har gått om små nationalparker, hav till öster, väster och söder.

Funderar på att gå med i en fotoklubb, men jag vet inte om det är så kul? Men dom har egna mörkrum som man kan hyra och jag är lite sugen på att "slabba" med vätskor.
Är det någon som är med i någon förening? Får man ut något av det?

Ok låter ju tryggt att skåne har ypperlignatur själv är jag född norr om dalälven och ner flyttad till västergötaland och inbillar mig att sydligaskåne är en stor lerig åker..*ler*
Lite sådana känslor har jag för fotoklubbar..tror det är en strkt hirarkisk klubb med innre krets och att man ska tycka o säga o vara som passar den...sådana tedenser som man ser här ibland...

Vi har kanske inga stora älvar eller berg, men vi är stolta över det lilla vi har *skratt*

Åkrar finns här gott om och platt är det på den västra sidan. Men hela den vackra Österlen och runt Båstad kan man finna lite kuperad terräng, även om våra skogar är ganska blygsamma, fördelen är ju att du inte hör så ofta på TV att folk har gått vilse i våra skogar :)

Ok hur är det runt Lomma? Tänkte lika bra att fråga en utomstående har inte hunnit se själv än och min respektive lär väl bara berätta de trevliga detaljerna...*ler*

Lomma ligger nära (cykel avstånd, ca 1 mil) till både Malmö och Lund. Fint område, lugnt beläget nära havet. Dyra tomtpriser :)
Ligger på västkusten!

Ingen natur direkt, inget som jag känner till iallafall, kan ju bero på att det ligger så nära Malmö, alltid roligare att leka på grannens tomt :)

Men det är ju nära till Barsebäck och en kvart till en halvtimme så har du tre nationalparker att leka i :)

Häckeberga är fint och bokskogen. Ligger ganska nära, annars har du ju Kullaberg, Hovs hallar, Skäralid osv inte så långt därifrån. Prova att söka på namnen ovan här på fotosidan så hittar du massor av bilder.

Häckeberga är jag sugen på...Men det är klart..jag jobbar när alla andra är lediga. Men visst Hovs hallar eller kullaberg är inte fel. Närma från Helsingborg :)

Tja, jag är ledig hela dagarna (sjukskriven) och Mipert är väl fortfarande pappa ledig, eller?

*suck* Det ska bli skönt att börja jobba igen. Trött på att försöka roa mig på dagarna när alla andra jobbar :(

För min del så kvittar det var/vad vi gör så....

Om förslaget om Häckeberga gillas så kan vi åka dit. Har varit där tusen gånger, men 999 av gångerna då endast på motorcyckel, man ser inte så mycket av naturen då *ler*

Det finns mycket vackert däromkring, du har ju hela bokskogen också innan (sett från malmö), plus att hela Häckeberga slott med omnejd är mycket vackert.

låter klart intressant, har de senaste helgenra kollat läget lite på rådjur, hjort, vildsvins fronten, men inte blidde det många bilder nej.

dock hett tips det finns VITA hjortar i skogarna sunt hjularöd + ett regält bestånd med vildsvin om ni vill plåta djur........typ man ser dom på kilometers avstånf :)

nejdå vildsvinen var jag typ 20 meter ifrån men inte lätt i skymning inne i en skog.

jag hänger gärna på om inget annat kan man ju fika på stan. jobbar kvällar så då är vi mer än en som är ledig dagtid.

Låter kul. Jag hakar på!

Skäralid har jag varit massor i och naturligtvis på Kullaberg. Hovs Hallar var det länge sen, men Häckeberga var nåt nytt.

Kan va kul med en fototräff.

/Jacob vP

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar