Annons

Någon mer som har köpt canon A630 nyligen och fått problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

Illerfantasten

Aktiv medlem
Köpte en A630 för inte så länge sedan, hann ha den i en vecka sedan var det dags för inlämning på canon-centret i göteborg.

När sambon slog på den en morgon hoppade bilden på skärmen och fladdrade och korten blev därefter.
Vi hade inte tappat den eller slagit ned den, ingenting.
Den fungerade utmärkt kvällen innan.

Någon mer som haft liknande problem?

Tråkigt och köpa en kamera och lämna in den på lagning i tre veckor en vecka efter inköpet.
 
Det där verkar ju megaskumt. Har själv beställt en sådan och borde kunna hämta ut den från posten idag. Får se hur den funkar!
 
Hoppas du har bättre tur än jag, själv funderar jag på att lämna tillbaka den efter lagningen och säga att jag inte vill ha den mer. Sedan köper jag en ny.
Min erfarenhet är den att saker som går sönder och skickas på lagning aldrig blir bra.
 
Hämtade ut mitt exemplar igår. Blev lite skraj när jag bar omkring på paketet eftersom det var något som flög omkring därinne, men det visade sig att kameran var i perfekt skick. Jag hann även ta ett par foton också med den. Tyckte att den färdigtagna bilden som uppenbarade sig på dispayen var lite väl grynig, kan det bero på displayens upplösning? Misstänker att bilden kommer mer till sin rätt när jag väl har fått upp den på datorns bildskärm. Tycker du har fått en tråkig start med din nya kamera och hoppas att det löser sig snabbt.
 
Jag reagerade också på den dåliga bilden på displayen men det är endast på displayen.
i en vecka fungerade den utmärkt och jag tog jättefina kort med den.

Det tråkiga är att jag köpte den två veckor innan en utställning jag skulle på, endast för att jag skulle på den utställningen då mina djur skulle vara med.
Dessvärre gick den sönder efter lite mindre en vecka, och det känns väldigt tråkigt.
Fick inte alls de bilderna jag ville.

Hoppas nu att jag snart får tillbaka den och att det inte skall vara något mer fel på den.
Tydligen var det något som bara behövdes bytas ut, egentlgien inget som är fel, mer än den komponenten.

Man får hoppas på det bästa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.