Advertisement

Annons

Någon med imac G4

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
som är nöjd med sin skärm? I så fall, vilka inställningar har ni?

Jag blir snart vansinnig av att se på damm och skit (som inte syns på andra skärmar) på digitala bilder. Har inte varken råd eller lust att lägga pengar på nåt nytt heller men ser snart ingen annan utväg.

Hoppas någon har råd.

Hehe, du klagar på att skärmen är för bra?

Det är ett problem vi Apple-ägare har...

Jag har inga idéer om hur man kan lösa problemet men gå in på www.99mac.se och ställ frågan i forumet så får du garanterat svar!

Tack för länken. Jo, visst är det väl ett problem appleägare i många fall får dras med, men man blir ju tokig ibland. Jag törs knappt kommentera andras bilder här längre p g a det problemet. Har du samma problem och står ut alltså?
Lotta *i väntan på att bli aktiverad*

Enligt Admin är du aktiverad nu...

Jag hade inte detta "problem" med min iMac. Numera har jag annan dator. (Givetvis med äpple på)

molarin skrev:
Enligt Admin är du aktiverad nu...

Jag hade inte detta "problem" med min iMac. Numera har jag annan dator. (Givetvis med äpple på)
Tack, jag fick just ett mail:) Skriver nån utförlig fråga ikväll och hoppas på att någon klok imacanvänare har råd..

Ach, jag skrev ett inlägg och blev nog lite dumförklarad. Vem har hört talas om nån som vill kalibrera skärmen sämre? Rådet jag fick: Ta bättre bilder med mindre damm och högre upplösning..

Allvarligt talat så verkar det lite kört. Den som har tips är fortfarande jättevälkommen med dem. Utan annan lösning är det väl bara att byta ut framtida kamerainvestering mot extra skärm..

Sitter med en 20" imac, har samma "problem" och undrar om du möjligen löst problemet?
/ Fredrik

Va!? var har Lotta tagit vägen!? det var hon som lurade hit mej en gång i tiden...

Hon försvann väl när nån av "objektifiering av kvinnor"-diskussionerna blev för het om jag inte minns fel...men maila henne och fråga istället, känns dumt att prata OM folk såhär i ett forum.

//David

absolut... blev bara så överraskad... hon hör (de) liksom till inventarierna här på nåt vis... har nog en mailadress nånstans...

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto