Annons

Någon IE användare som kan lösa detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Jag kör med Firefox och där är standard inställningen att utskriften anpassar sig till pappret. "Krymp så att sidbredden passar" heter funktionen.

I Internet Explorer verkar inte denna funktion finnas. Jag har letat överallt i utskriftshanteraren, skrivarinställningar osv..

Resultatet blir att sidor från internet vi försöker skriva ut på denna datorn är på tok för stora...och bara halva sidbredden kommer med...

jag fattar inte detta.. det borde finnas en funktion i IE som känner av storleken på dokumetet och anpassar sin utskrift så att det passar till pappret...

På min har jag den inställningen under:
Utskriftsformat - Skrivare (knapp) - Egenskaper (knapp) - Effekter (flik)

Kalle_B skrev:
där hittade jag inget om anpasad storlek.. bara lite effekter på bilder och kvalite...

Min tolkning:

Om man tar Egenskaper på en skrivare så får man upp inställningar för skrivarens drivrutin. Dvs om din skrivares drivrutin stödjer att skala om urskriften så kommer det att funka. Och det här gäller för utskrifter från alla Windows program.

Men IE har inte någon egen funktion för att utskriften ska rymmas.

hmms..kan ju stämma....

kan ju nämna att min dator är en 2 månader gammal laptop och skrivaren är 2 dagar gammal. Dock med väldiga kalibreringsproblem..haha

Däremot datorn som det inte funkar på har en 4 år gammal skrivare.. av enkel typ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar