Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon erfarenhet av Thumbsplus 5.x?

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Är det någon som använder detta program och har postiva eller engativa erfarenheter av detta?

Vore kul med ett utlåtande. Har laddat ner demon och skall testa den nu.

Roine

Hej

Får väl komma med en liten rapport själv.

Detta program fungerar mycket bra så långt jag hunnit testa. Men en plugin kan den ta ut bilder ur Canons CRW filer och indexera upp dessa.

Programmet fungerar som en filbrowser och ger blixtsnabbt tumnaglar på alla bilderna i en katalog.

Det går att söka i databasen etc.

Prova demon, det är klart imponerande.

http://www.cerious.com/thumbsplus.shtml

Roine

Jag valde Thumbsplus efter att ha testat bland annat Fotostation. Jag ångrar inte valet! Även om jag ännu inte hunnit sätta igång att scanna och organisera i den omfattning som jag tänkte från början, har jag haft god nytta av programmet.

Funktioner jag uppskattar är:

- möjligheterna att göra egna "fält" (user fields) för lagra och söka på olika data om bilderna
- batch-funktionerna (t,ex, byta filnamn på en mängd filer, vända och vrida på bilderna, modifiera filinformation)
- att enkelt komma åt de data som digitalkameran sparar

Jag är än så länge helt nöjd med programmet!

/Johan

Hej

Har testat deras WEB gränssnitt ikväll, dock bara i Beta och på deras server.

Drog in 17000 bilder under kvällen i databasen, varav ca 10 000 CRW filer. Prestandat är enormt bra.

Hittade ett par tusen dubletter som jag nu rensat bort.

Sökningen efter liknade bilder är också bra.

Har inte provat redigeringsdelen ännu, men den klarar ju färgprofiler, filter och masker så det ser lovande ut.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar