Annons

Någon analog makt kallar tillbaka en som förfallit till D2X ;)

Produkter
(logga in för att koppla)
Galaxens President skrev:
Nyfiken i en strut (läs: jag) undrar hur det har gått för dig Janne?

Det är lite komplicerat detta tydligen...
Nyckeln till mörkrummet har inte dykt upp. Ingen vet var den finns.

Ditt inlägg hade den positiva effekten att det påminde mig om att stöta på folk här på firman att göra något. Byta lås t.ex. Tack för det :)
 
Walle skrev:
Janne, säg bara till om du vill testa en RIKTIG mellanformatare :) HBl 500C årsmodell 67 (eller om det var 66, kommer inte ihåg riktigt)

Du får lugnt låna min! Den är superhärlig att fota med! Två av bilderna i detta album är tagna med den, du kan säkert gissa vilka :D

Japp jag kan gissa vilka ;)

Det vore jätteroligt att prova. Vi kan kanske höras :)

Kanske skall vi arrangera en öppen "Hasselbladsträff" i någon studio...
 
Arleklint skrev:
Japp jag kan gissa vilka ;)

Det vore jätteroligt att prova. Vi kan kanske höras :)

Kanske skall vi arrangera en öppen "Hasselbladsträff" i någon studio...

Absolut! Det vore kul! Jag kan ju ha min studio på havregatan till förfogande. Den är inte så jättestor, bara nånstans runt 40m2, men det borde ju räcka om man inte blir allt för många.
 
Arleklint skrev:
Japp jag kan gissa vilka ;)

Det vore jätteroligt att prova. Vi kan kanske höras :)

Kanske skall vi arrangera en öppen "Hasselbladsträff" i någon studio...

Jag är på!
Vora kul att jämföra vem som har längst, Eh, bladare.

//Lasse
 
Själv så fick jag en uppenbarelse när jag öppnade kylen häromdan & några rullar 120-film som legat där i några år på något konstigt sätt grep tag i mej. Plockade ut en rulle & funderade. Hmm, den där gamla Ansco lådkameran som jag aldrig använt, den tar väl 120-film?

Har en något modernare variant: SIX-20 Brownie.
Den kräver som namnet säger: Kodak 620-film. Din kanske också vill ha 620-film?
Har faktiskt använt denna kamera någon gång på 50-talet.
 
Det finns tydligen en snubbe som haft detta mörkrum i 20-25 år, men inte använt det på 10 år...

Han finns kvar på firman och har nycklar.

Ingen har fått honom att öppna rummet, så nu har man gett upp och bussar mig på honom....

Man undrar... Vad har han där inne? Han pratade om att han måste ta bort egna saker.... huvva....
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.