Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Närbildslins + KM Dimage z10?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det fungerar inte till min Konica Minolta Z5:a iallafall så jag tror inte att det funkar till z10:an heller. Du har väll ett macroläge på z10:an också lika som på Z5:an? Macroläget är ju klockrent på min i allafall.

MVH JON

Enligt www.konicaminolta.se har z10 43mm filter så det borde fungera, (z5 kräver mycket riktigt en adapter för filter).´
Har du filtergänga längst fram på din z10 så bör det fungera.
Jag har kört liknande på min Dimage 7hi med gott resultat.

Jag har en Z5:a och den har jag div. filter på men jag testade en närbildslins och det blev ingen bättre förstoring.

jag har filtergänga på insidan om det är det du menar? och den har 43mm så det va därför jag tänkte att den kanske borde fungera?

7hi är det en digital? Annars kan det ha att göra med att den är en systemkamera som obektivens linser fungerar annorlunda.

Det verkar dock som de får backa en bit, för att det skall bita, det funkar inte på 10mm avstånd.
Men förstoring blir det.

jo, men tanken med att köpa dom hade ju vart att jag skulle komma ändå närmare=) men så verkar ju fallet inte vara då, tyvärr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar