Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När snålheten bedrar visheten....

Produkter
(logga in för att koppla)

HYB

Aktiv medlem
Hej

Var i japan förra veckan och köpte då med mig bläck hem till min Pixma 9000 till 40% av priset i Sverige. Här hemma heter bläcket 8-CLI men det bläcket fanns inte i Japan. Fick då hjälp att hitta "rätt" bläck som till Pixma 9000 i japan heter 7-E. Det står på förpackningen att bläcket är till Pixma 9000. Tyvärr känner inte min "svenska" skrivare igen patronerna med beteckning 7-E. Finns det något sätt att fixa detta?

Hälsningar

/HYB

Antagligen beror det på ett "fult" trick av skrivarfabrikanten. De "programmerar" sina skrivare/patroner att känna igen varandra just för att man ska kunna importera bläck till mer rimliga priser. Det finns "hack" som kan gå runt detta till vissa kombinationer skrivare/bläck men känner inte till något just för din skrivare.

Tips: Ut med ditt bläck på e-bay så kan du nog få tillbaks en del av dina utlägg. Alternativt köp en japansk version av din skrivare.... Om det stämmer med strömförsörjningen förståss. Och om inte det sitter en gps i skrivaren som gör att den inte går att använda på våra breddgrader... ;-)

Sälj dem.

Köpa nya här?

En bra sida med billiga pirat + orginal partoner till många märken... fast Pixma Pro 9000 om det är den du har.... har de enbart orginal. (än så länge)

http://www.print-it.nu/

Går det inte göra så som man måste göra med ip4300an om man skall köra pirat byta det lilla chippet till det som sitter på dina gamla.

Har ej provat men hittade en sida som hade pirat just till 4300 och då visade det sig att canon skyddat sig genom att lägga in detta chip och tagit patent på det.

Och därför gick det inte att köpa pirat på något ställe utan detta ställe som jag tyvärr glömt adressen till.

Där fanns även en istruktion till hur man lossade det .

Anders

Hittade texten som jag tänkte på men dom har vist tagit bort själva instruktionen.

Men med tanke på slutet att man skall inhandla rak blad och dubbehäftande tejp.

Så måste det interbära att man skall med rakbladet försiktigt ta bort chippet och fästa det på nya partonen med dubbelhäftande tejp.

http://www.print-it.nu/index.asp

Canon kompatibla patroner som ersätter 0620B001-0628B001

Mikrochipset till Canons patroner 0620B001-0628B001 innehåller patent som gör att man inte får tillverka nya chips. De kompatibla patroner som vi och andra försäljare av bläckpatroner erbjuder innehåller inga mikrochips utan du måste flytta över mikrochipset från originalpatronen till den kompatibla patronen.

Vi bifogar med patronerna instruktioner hur du ska göra flytten av mikrochipset.

När du använder bläckpatronerna registrerar Canon skrivaren att du har satt i kompatibla bläckpatroner och du får en fråga där du blir tvingad att avsäga dig garantin på din skrivare för att fortsätta med patronerna.

Vi på PRINT IT / Nordic INK rekommenderar dig inte att använda kompatibla patroner till aktuella skrivare. Vi har efter påtryckning från kunder lagt ut patronerna på vår hemsida men vi tycker inte att lösningen är bra och vi rekommenderar dig därför att köpa originalpatroner.

Vi lämnar ingen funktionalitetsgaranti.

Tack för tips

Hej alla

Tack för tipsen, ska prova med att nyttja de chip som sitter på de "svenska" patronerna på de "japanska". Är ju helknas att chip från Japan inte går att nyttja på en "svensk" skrivare som är från japan. Återkommer med info om det funkar

Hälsningar

/HYB

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar