Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer fotosidan app?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om ni bemödar er med att läsa tråden så framgår det vad vitsen är, eller snarare vad som är problemet med Tapatalk om man inte sysslar med välgörenhet.

(Sedan är jag personligen otroligt trött på alla trasiga citat, och reklamen för programmet, som kommer från Tapatalkanvändare, men det är en annan femma.)

Om ni bemödar er med att läsa tråden så framgår det vad vitsen är, eller snarare vad som är problemet med Tapatalk om man inte sysslar med välgörenhet.

(Sedan är jag personligen otroligt trött på alla trasiga citat, och reklamen för programmet, som kommer från Tapatalkanvändare, men det är en annan femma.)

Förklara gärna vad du menar med trasiga citat (inget jag upplevt), välgörenhet och reklamen du syftar på. Är det signaturen så går den ju att stänga av. Jag har aldrig med signatur och använder enbart Tapatalk.

Förklara gärna vad du menar med trasiga citat (inget jag upplevt), välgörenhet och reklamen du syftar på. Är det signaturen så går den ju att stänga av. Jag har aldrig med signatur och använder enbart Tapatalk.

Nej, du ser inte det när du tittar i Tapatalk. Gå in med en vanlig webbläsare i den här tråden så blir du nog varse hur det ser ut.

Att just du har slagit av signaturen hjälper rätt lite mot andra som har den på. Vi har ett exempel bara några inlägg upp.

Skickat från min gamla Lenovo Thinkpad R61 med trasigt batteri med hjälp av Opera. ;)

Det blir väldigt många appar om man ska ha en för varje hemsida man är intresserad av.
-Väldigt många blir det... tänkte inte på det.

Men det är ju inte Fotosidans problem utan användarnas.
Föredrar att surfa med EN webläsare.

Nej, du ser inte det när du tittar i Tapatalk. Gå in med en vanlig webbläsare i den här tråden så blir du nog varse hur det ser ut.

Att just du har slagit av signaturen hjälper rätt lite mot andra som har den på. Vi har ett exempel bara några inlägg upp.

Skickat från min gamla Lenovo Thinkpad R61 med trasigt batteri med hjälp av Opera. ;)

Kollar nu med Chrome och förstår vad ni menar. Har aldrig sett det förr men har som sagt använt Tapatalk. Dock verkar detta inte uppträda på andra sidor vilket kanske pekar på något i koden på just Fotosidans forum?

Faktiskt. Vi har skickat in den till Apple och det tar ett par veckor men i slutet av månaden så.

Jag vill också ha kvar möjligheten att kolla fotosidans forum med tapatalk, tycket det är helt fantastiskt. Håller med om att det finns många som använder störande signaturer, vi kanske borde lobba för att de som har det ska stänga av den. Snälla fotosidan, tänk om vad gäller stödet för tapatalk och låt det finnas kvar.

Är det bara jag som inte fattar det här med trasiga citat. Har aldrig hört talas om det tidigare och kollade nu igenom den här tråden (med chrome) och fattar fortfarande inte vad ni menar. Finns det exempel på trasiga citat i den här tråden, vilket inlägg?

Jag vill också ha kvar möjligheten att kolla fotosidans forum med tapatalk, tycket det är helt fantastiskt. Håller med om att det finns många som använder störande signaturer, vi kanske borde lobba för att de som har det ska stänga av den. Snälla fotosidan, tänk om vad gäller stödet för tapatalk och låt det finnas kvar.

Är det bara jag som inte fattar det här med trasiga citat. Har aldrig hört talas om det tidigare och kollade nu igenom den här tråden (med chrome) och fattar fortfarande inte vad ni menar. Finns det exempel på trasiga citat i den här tråden, vilket inlägg?

Håller helt med citerad användare. Jag svarar nu via Tapatalk för att försöka skapa ett trasigt citat.

Det här är det enda forum där jag hört talas om trasiga citat så jag undrar om inte problemet finns här.

Även jag hoppas att stödet kommer finnas kvar. Tyvärr kommer jag inte vara aktiv lika ofta med separat app och idag är jag inloggad flera gånger varje dag.
Det finns väl värre saker i världen än störiga signaturer? Eftersom det är så lätt att stänga av skulle väl moderator kunna varna användare som har signatur eller någon liknande lösning.

Ja precis. Sådär blir det och det ligger säkert hos oss. Det är inte det trasiga citat som är grejjen utan det är att det är en separat kanal som vi inte har kontroll över eller får sidvisningar från. Det är anledningen. Så vi kommer fixa så att forumet har bra responsiv form så slipper man tapatalk och en speciall forum-app.

Ni kan väl inte mena att det endast blir stöd för i-produkter? Eller klarar vi oss som har andra produkter från separat app?

Jo det är bara en iOS-app just nu. Den appen har kommit till med hjälp av medlemmen Pär Sandell (http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=46106) som kontaktade oss och ville bygga mha av vårt API. Så sagt och gjort, Pär hade byggt en bra prototyp och vi betalade sen så att Pär kunde bygga klart den.

Vill ngn göra samma sak för en annan plattform så är vi intresserade. Vi har inte kompetensen internt men vi har ett bra API.

Kommer ni alltså stänga av Tapatalk-stödet när iOS-appen släppts? Jag förstår resonemanget om sidvisningar osv men om ni gör så så måste ni ju tappa en hel del användare.
Jag kan inte vara den ende som tycker fullstora forum gör sig dåligt i telefon- och surfplattewebbläsare.

Edit: Appen ser snygg ut. Ingen kritik riktad mot den.

Nej appen vi släpper nu kommer inte påverka forumet utan det blir ett separat projekt. Så vad forumet behöver är uppdaterad version och pålagt stöd för responsiv form. Kika på byggahus.se. Där har du en lösning som vi kommer jobba mot. Skulle tro att vi får till det till hösten (men hellre innan).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar