Annons

När kommer efterträdaren till 5D mark II?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den kommer väl när den kommer, om den överhuvudtaget kommer. Något mer exakt svar än så lär du knappast få.

/ Magnus
 
Nog ingen utomstående som vet, förutom Mattias då, haha. Men vi ser ju onekligen ett prisdropp på Mk II just nu, och får köpa en 580 EX II blixt till halva priset eller så följer den med beroende på pris, och om jag inte minns fel så kunde man se ett sådant prisdropp på första 5d under våren 2008, när nya modellen presenterades efter sommaren, så något ligger väl i luften. Men dräller ju av spekulationer på nätet. Den här är bra:

http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d3.html

Så många rykten så det parodieras på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Vh-2oQfSPYA
 
Senast ändrad:
De som möjligtvis kan veta lär inte svara.. Man får helt enkelt vänta på en officiell release troligtvis.

Under tiden kan man ju fotografera med en 5d2 eller sysselsätta sig med att läsa på mer eller mindre vettiga sidor på nätet om när 3an kommer ;)
 
Jag tycker att man alltid läser i tidningar om vilka kameror (övriga saker oxå) som
dom olika företagen har i pipelinen.
Visste inte att det var så mycket hysch hysch. Okej när man skulle lansera den första
iPhonen då kan man ju förstå men en lite modifierad kamera?

/ Mange
 
Generellt sett verkar det vara svårt med Canon. De brukar lyckas hålla tätt fram till release, vilket är imponerande. Dessutom spännande ;) Dock kan det ta ett tag mellan press release och leverans, så man hinner sukta och bada i faktablad ett tag innan man kan klämma ändå.
 
Tänk vad alla är sugna på nya prylar!
Jag älskar min mk2 och den levererar fantastiska bilder både när det går fort och när det är mörkt.
 
Jag är övertygad om att man måste vara verkligt nära det innersta av Canon i japan för att veta något långt i förväg. Att Mattias har info tolkar jag som att den visas för pressen på den här sidan årsskiftet, och med god mariginal.
 
Förhoppningsvis så kommer efterträdaren snart så att jag kan köpa en Mk II till ett billigare pris.
Jovisst så kommer en Mk III att ha bättre prestanda och dylikt men en Mk II duger bra till mig.
Har en bra 40D så länge och EF gluggar som bara väntar på en MkII.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.