Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)

mojo280

Medlem
Hej hopp,

Nu börjar jag bli less på att vänta på min D70 med kit-gluggen. I Nikons monter på Vildmarksmässan påstod de att det dyker upp ett nytt gäng kameror om ett par veckor till butikerna.

På Cyberphotos hemsida skriver de dock numera att leverans beräknas ske i maj...

Är det någon som vet något. Vill ha min nya leksak NUUUU :-(

Blå himmel,
/David
 
nej,tyvärr verkar det inte så ljust. Ringde runt till ett par butiker och de sa alla "ett par veckor, troligen" som svar. Även om jag tror att kitet fortfarande kan gå att hitta på en del off-line affärer vill man ju inte betala 1500:- mer. Snyft...får titta på lite mer vacka provbilder så länge!
 
det var nån som sa i något annat inlägg här idag att de tydligen fått in ett 10 tal kit på expert vid fridhemsplan i sthlm... kanske vore värt o kolla opp om det e akut behov av en sådan skönhet som ja var o hämtade idag :p hihih underbar kamera måste ja säga
 
mojo280 skrev:
Och nu är de slut?
Har en hög med pengar här som jag gärna byter mot en kamera... Var jobbar du? :)

Skicka ett mail så ska jag kolla om det finns någon kvar imorrn. Tror inte David och co gillar reklam i forumet. :)
 
Mailade Scandinavian Photo igår och fick till svar att de får in "ett antal, vet ej hur många" kit i månadsskiftet...

*Otålig*
 
Expert på Hornsgatan i Stockholm har D70-kitet inne nu, för 13990 kr. För er som är onödigt rika... ;-)
 
I göteborg är det många av expertaffärerna som har en eller två liggandes. Tycker att det verkar som att bristen bara finns på dom stora internetaffärerna.
 
Egen lösning

Var på Expert i Täby idag och vi löste problemet så här:

Jag köpte D70-kitet med 18-70-gluggen idag. Fick med mig ett kamerahus idag och sen ringer de när gluggen kommer om ca 2-3 veckor!
Får leka med de "gamla" gluggar jag har hemma så länge.

Betalade 12 900 kronor för kitet.

Himla trevligt med servicevänlig personal som kan vara lite flexibla.

// Thomas
 
Det finns ju ett "kit" som Expert säljer för 12.995 kr med Sigma optik "självklart av billigare modell. Är det någon som har testat de gluggarna än? (Nikon D70 med Sigma 18-50 och 55-200 mm).

Kan det vara prisvärt eller är det bara skräp? På Expert sa de att det var likvärdigt med Nikons AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70/3,5-4,5G IF-ED. Men å andra sidan så är ju Expert generalagent för Sigma så, hmmmm?

Vad tror ni?
 
Conna skrev:


Kan det vara prisvärt eller är det bara skräp? På Expert sa de att det var likvärdigt med Nikons AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70/3,5-4,5G IF-ED. Men å andra sidan så är ju Expert generalagent för Sigma så, hmmmm?

Vad tror ni?

Not even close...

Nikons har dels AF-S och för att spä på det ytterligare så är Nikons av typen ED (behandlade linser).. Så nej.. inte ens i närheten

Expert - vi är inte vad vi heter (i 8 fall av 10)
 
Conna skrev:
Det finns ju ett "kit" som Expert säljer för 12.995 kr med Sigma optik "självklart av billigare modell. Är det någon som har testat de gluggarna än? (Nikon D70 med Sigma 18-50 och 55-200 mm).

Kan det vara prisvärt eller är det bara skräp? På Expert sa de att det var likvärdigt med Nikons AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70/3,5-4,5G IF-ED. Men å andra sidan så är ju Expert generalagent för Sigma så, hmmmm?

Vad tror ni?
Dom kan säkert vara bra optiskt. Det vet jag inget om. Däremot har jag varit och känt på gluggarna. Det är stor skillnad i kvalitetsintrycket mellan Nikon och Sigma. Sigma känns väldigt plastig jämfört med Nikkor-gluggen. Sånt är viktigt för mig.
 
Det är ju samma gluggar som sålts med 300d ett tag. Skulle inte satsa på dessa då de är typ billiga...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.