Lage
Aktiv medlem
http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/tillvaxtforetag/article74268.ece
Kanske inte rätt forum, men intressant teknik.
Kanske inte rätt forum, men intressant teknik.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bofoto2 skrev:
Först verkar det vara ett aprilskämt, men med en 1cm tjock sensor... eller egentligen flera sensorer i djupled....
Och flera processorer, minneskort och battterier....
Men på nåt annat vis tror jag inte det går, objektivet ger ju suddig bild utanför fokus...
Bofoto2 skrev:
Men på nåt annat vis tror jag inte det går, objektivet ger ju suddig bild utanför fokus...
Jo, ja läste länken. För mig är det lika mycket hokus pokus som att få färgtv med nylonstrumpa.laan skrev:
Jag måste fråga, läste du vad som stod i länken?
Dessutom så lär det ju användas objektiv anpassade till detta som tex inte borde behöva ha de närmaste repektive längst ifrån inställningarna, och kanske bara tre fasta olika lägen. (om lägen nu behövs alls vill säga.)
B.T skrev:
tror inte att det här blir nåt!!!! ännu mer tid vid datorn =(
men tekniken kan ju va andvändbar för ja typ
rymdsonder eller liknande där man vill ha så mycke
info som möjligt,sen är dom ju många som tar del av den info!
ett uttalande från en filmtönt =)
Bofoto2 skrev:
Jo, ja läste länken. För mig är det lika mycket hokus pokus som att få färgtv med nylonstrumpa.
Det spelar ingen roll hur mycket pixlarna är vinklade, dom tar bara emot en oskarp bild i alla fall.
Sånt skulle dom kunna gjort med film oxå, bara att vinkla kornen....
Vinklade filmkornen var ett skämt som skulle visa hur absurt det är. Men poängen är att delarna av bilden som ej projiceras i skärpa på sensor inte är eller kan bli skarpa.Punkk skrev:
Men poängen är att sensorn kan registrera mer info än bara ljusstyrka, det kan du aldrig få hos ett filmkorn!
Lothar Marunga skrev:
......Men då kommer väl "filmtöntarna" verkligen att bryta ihop.
Lothar Marunga
Då är det verkligen något man inte bör ta på allvar.bullen_ skrev:
Detta är varken nyhet eller aprilskämt. Var nära på ett år sedan denna typen av kamera presenterades i Illustrerad Vetenskap.
Bofoto2 skrev:
Det spelar ingen roll hur mycket pixlarna är vinklade, dom tar bara emot en oskarp bild i alla fall.[/B]