Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När brukar nya modeller lanseras?

Produkter
(logga in för att koppla)

noyfb

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en OM-D E-M5 men det har ryktats ett tag om en ny modell i OM-D segmentet.

Har jag uppfattat det rätt när jag uppfattar det som att tillverkarna brukar lansera nya modeller i samband med mässor/event?
Isf finns det andra stora event än Photokina och CES?

Och varför kommer det ingen prissänkning på E-M5 för?? Den är ju ett år gammal. Är den så populär?

Funderar på att köpa en OM-D E-M5 men det har ryktats ett tag om en ny modell i OM-D segmentet.

Har jag uppfattat det rätt när jag uppfattar det som att tillverkarna brukar lansera nya modeller i samband med mässor/event?
Isf finns det andra stora event än Photokina och CES?

Och varför kommer det ingen prissänkning på E-M5 för?? Den är ju ett år gammal. Är den så populär?

Generellt och lite svepande brukar produktsläpp komma nu i början av året, i slutet av våren och sedan i början av hösten. Men samtidigt strävar tillverkare, i alla fall vid viktigare lanseringar, efter att undvika att presentera sina nyheter samtidigt med alla andra. Man vill ju ha uppmärksamheten för sig själv ett tag.

Att OM-D E-M5 inte sjunktit i pris beror mycket riktigt på att den sålt så bra att de haft svårt att hinna med att leverera den. Att då sänka priset vore av flera skäl inte så smart :)

Generellt och lite svepande brukar produktsläpp komma nu i början av året, i slutet av våren och sedan i början av hösten. Men samtidigt strävar tillverkare, i alla fall vid viktigare lanseringar, efter att undvika att presentera sina nyheter samtidigt med alla andra. Man vill ju ha uppmärksamheten för sig själv ett tag.

Att OM-D E-M5 inte sjunktit i pris beror mycket riktigt på att den sålt så bra att de haft svårt att hinna med att leverera den. Att då sänka priset vore av flera skäl inte så smart :)

Det du säger är att en ny modell kan komma när som helst och en prissänkning på OM-D inte är inom sikte.
Jag visste väl det men hade hoppats på annat besked. :)

Även om de skulle släppa nyheten om att det kommer en efterföljare till OM-D E-M5:an (vilket faktiskt borde ske under året som det verkar) så lär det ju dröja ett bra tag innan den finns tillgänglig ute i butikerna. Om du inte har bråttom kan du ju vänta men vill du handla ganska snart så får du nog gå på det som redan finns ute. Jag äger E-M5:an och bytte till den från en Canon EOS 60D. Har inte ångrat mig hittills. :)

EIDT: Förresten så HAR ju E-M5:an sjunkit åtminstone tvåtusen sedan lanseringen, om inte mer.

Jamen jomen. Det gör bara så ont när det kommer en ny modell en månad efter man köpt en.

Missade tillfället nu som var när den kostade 7499:- för huset. Har en långresa på gång i april så avvaktar ett par månader.

Jamen jomen. Det gör bara så ont när det kommer en ny modell en månad efter man köpt en.

Missade tillfället nu som var när den kostade 7499:- för huset. Har en långresa på gång i april så avvaktar ett par månader.

Samma här, fick loss pengar dagen efter att erbjudandet försvann. Dags att hålla ögonen öppna framöver med andra ord. ;)

Vissa butiker brukar ju dock vara snälla om en prissänkning skett strax efter ett köp. Cyberphoto har jag sett kompensera folk ett flertal gånger på Facebook, så har man lite tur i oturen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar