Annons

mystiska fläckar i bilden på blå bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

storfegis

Medlem
Hej!

Skaffade en 350D i augusti, och har knäppt ca 500-700 bilder med den. Jag är jättenöjd med kvaliten på bilderna.
Bör tilläggas att jag inte är något proffs.

Var en sväng till Omberg och fotade solnedgång ikväll. Upptäckte till min förvåning att det blir små fläckar, ca 3 till antalet uppe till vänster och någon på höger sida. Dessa syns bäst mot blå bakgrund.
Verkar ha varit sedan köpet.

Har ni någon aning om vad det kan vara för något?

/Johan
 

Bilagor

  • img_0174_web5.jpg
    img_0174_web5.jpg
    30.7 KB · Visningar: 439
Tack

Tack för snabbt svar. Ska kolla med den lokala fotohandlaren i stan, jag ger mig inte på det där själv.

/Johan
 
Bäjltrixet tycker jag du kan prova- det gjorde jag som novis - liten risk. Stoppa inte in bäljen in i huset bara. Köpte bäljen för runt 30:- på apoteket och det har fungerat mycket bra. Kanske ditt damm sitter sämre än mitt, men det kan vara värt ett försök?

BAW
 
Bengus skrev:
Bäjltrixet tycker jag du kan prova- det gjorde jag som novis - liten risk. Stoppa inte in bäljen in i huset bara. Köpte bäljen för runt 30:- på apoteket och det har fungerat mycket bra. Kanske ditt damm sitter sämre än mitt, men det kan vara värt ett försök?

BAW

Låter som ett bra tips, att köpa bälg från apoteket för 1/3-del av priset i fotohandeln. Lyckades dock inte hitta den på hemsidan så du får gärna specificera vad den egentligen är till för och vad den heter.
 
mangans skrev:
Låter som ett bra tips, att köpa bälg från apoteket för 1/3-del av priset i fotohandeln. Lyckades dock inte hitta den på hemsidan så du får gärna specificera vad den egentligen är till för och vad den heter.

Den som man köper i fotohandeln brukar ha ett filter för inkommande luft. Vet dock ej hur det påvekar resultatet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.