Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Multiblitz minilight 200?
- Trådstartare Maverick
- Start datum
Klick-en
Aktiv medlem
Jag har ett par som jag är rätt nöjd med. Lätta att hantera. Det finns fortfarande reservdelar att få tag i (www.madeco.se).
Det största problemet för mig är att man inte kan ställa ner effekten till mer än hälften. Ger lite väl liten bländare med digitalkamera (5.6-8). Det vore bättre att kunna komma ner till 4 eller 2.8 för att kunna minska skärpedjupet (och diffraktionen). Man kan förstås sänka ljusnivån "mekaniskt" (flytta blixtarna längre bort), men det är inte helt lätt i ett vanligt rum med reflekterande väggar.
För 35mm-kameror fungerar de dock utmärkt.
En blixtljusmätare är ett mycket bra tillbehör om du kör analogt. Om man har en digitalkamera med histogram fungerar den rätt bra som ljusmätare.
Lycka till!
/Johan
Det största problemet för mig är att man inte kan ställa ner effekten till mer än hälften. Ger lite väl liten bländare med digitalkamera (5.6-8). Det vore bättre att kunna komma ner till 4 eller 2.8 för att kunna minska skärpedjupet (och diffraktionen). Man kan förstås sänka ljusnivån "mekaniskt" (flytta blixtarna längre bort), men det är inte helt lätt i ett vanligt rum med reflekterande väggar.
För 35mm-kameror fungerar de dock utmärkt.
En blixtljusmätare är ett mycket bra tillbehör om du kör analogt. Om man har en digitalkamera med histogram fungerar den rätt bra som ljusmätare.
Lycka till!
/Johan