Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MTO-11CA 10/1000mm + KM Dynax 7D ?!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Eastman

Aktiv medlem
Kom över ett MC MTO-11CA 10/1000mm spegelteleobjektiv för ett tag sedan och nu har jag köpt mig en minoltafatning till den men kameran (KM Dynax 7D) tycker att jag ska sätta på ett objektiv när jag försöker att ta kort med den.

Någon som vet om det över huvudtaget funkar med MTO:n ?

lite info om pjäsen: http://www.astroteknik.nu/BW/MTOMC100.htm

Tacksam för svar!

Mvh Freddan
 
Japp jag har provat samtliga lägen och sökt i menyerna efter nått som kan övertyga kameran om att det sitter ett objektiv på. Det står nämligen "Inget objektiv monterat" i displayen när jag trycket på ner exponeringsknappen.

Mvh Freddan
 
Det finns en inställning i menyerna för att stänga av kontrollen att det sitter ett objektiv monterat.

Jag har tyvärr inte min kamera tillgänglig just nu så att jag kan kolla vad allternativet heter på svenska. På engelska heter det "shutter lock" och finns i under "custom meny 3".

Ett tips är att läsa manualen :)

Eller om man söker på google efter "7d shutter lock" så hittar man flera sidor som t.ex denna:

http://photoimagenews.com/maxlens.htm
 
Överlägset, tackar Anders.

Ja det är väl inte svårare än att ändra till eng i menysystemet. har letat i manualen men inte hittat nått om det tyvärr.

Mvh Freddan
 
Re: Re: MTO-11CA 10/1000mm + KM Dynax 7D ?!?!

gunte skrev:
Läser ofta att flertalet digigrafer försöker "ta kort" ?? Hur ser dessa kort ut ?
Mvh/Gunte..

det är kort av riktigt fin kvalitet man snor runt om olika ateljer...

Seriöst: Onödig kommentar både från dig och sedan från mig.

Låt oss på FS stå över sånt här ok?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.