bateau
Medlem
Jag har ett 50mm f/1.8 som jag tycker tar fantastiska kort, och jag alskar den snabba(sager man sa?) blandaren. Men jag ar lite missnojd med att 50mm ju blir motsvarande 80-nanting mm pa min 500D, samt att af ar ratt sa langsam.
Jag gillar hur 50mm ser ut pa 35mm-kameror, och skulle garna ha ett objektiv i motsvarande den fasta brannvidden. Borde val bli 35mm eller 28mm?
Om jag nu vill ta ett steg (obs: ETT steg, jag har inte rad med L-series eller nagot sant) upp i byggkvalitet, och med battre (och garna tystare) AF. Vad har jag for alternativ? Haller de samma bildkvalitet som jag tycker att mitt 50mm anda gor?
Hittade jag ett som uppfyllde de kraven skulle det nog sitta pa hela tiden.
Tack pa forhand!
Jag gillar hur 50mm ser ut pa 35mm-kameror, och skulle garna ha ett objektiv i motsvarande den fasta brannvidden. Borde val bli 35mm eller 28mm?
Om jag nu vill ta ett steg (obs: ETT steg, jag har inte rad med L-series eller nagot sant) upp i byggkvalitet, och med battre (och garna tystare) AF. Vad har jag for alternativ? Haller de samma bildkvalitet som jag tycker att mitt 50mm anda gor?
Hittade jag ett som uppfyllde de kraven skulle det nog sitta pa hela tiden.
Tack pa forhand!