Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motosport!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mx_tommi

Aktiv medlem
Behöver lite tips om objektiv till min canon eos 400 D. Hade tänkt ta massa bilder på cross m.m
Ni kan gärna skicka länkar !


Mvh Tommi
 
70-200, 70-300 eller liknande borde väl funka rätt bra sen beror det ju förståss på vilken prisklass som är aktuell

// Jimmy
 
Har själv Sigma 70-200/2.8 men det är väldigt sällan jag har nytta av den stora bländaren när det gäller just motorsport. I regel vill man ha lite längre slutartider för att behålla fartkänslan.
 
Just på cross och enduro tycker jag att man absolut har nytta av stor bländare - man vill ju blanda knivskarpa bilder och rörelseoskärpa.

För mycket av det ena blir snabbt trist..

Nikons och Canons respektive 70-200/2,8 rockar oerhört hårt till just denna typ av motorsport.

Men kan man komma halvnära så funkar faktiskt ett fast 50/1,8 oväntat bra med (se fokus på första böj i mitt galleri).

/J
 
Du ska lätt köpa canons 70-200/4 den funkar perfekt utomhus men ska du fota supercross inomhus ska du ha en 2,8. Sigma har oxå en billigare variat som fungerar utmärkt om du tycker canons 2,8 är dyr. dom har en 70-200/2.8
och 50-150/2.8 och båda objektiven har en HSM motor så du har en snabb AF liknande canons L objektiv. sigmas objektiv är något tyngre men det är det värt tycker jag med den pris skillnaden. du kan kolla på cyberphoto.se

/ Christopher
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.