Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motljussskydd Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Har varit i kontakt med både Nikon's support och Lasses kamera service, Nikon's ganska exakta ord : Du har blivit blåst, det saknas en kameralins :(

Det är alltså en hel del där fram som saknas.

Måste skicka in objektivet för kostnadsförslag, om det ens finns dessa delar, till Lasses kamera service. Och endast gudarna vet vad det kommer kosta...

Roligt när man köpt ett objektiv för flera tusen i god tro av någon jävla Stockholms brud.

Himla trist! Försök häva köpet. Hoppas verkligen det löser sig.
Fokuserar objektivet över huvud taget om frontlinsen saknas?
 
Suck, måste vara trött eller gammal..på andra bilden du lade in så ser man ju direkt att frontlinsen saknas.
Visst har du blivit blåst tyvärr.
Hoppas du kan få häva köpet, alternativt att ex.Lasses kan ordna det till en hyfsad summa.
Ibland ser man reservdelar på ebay.. Förutsatt att inget annat är felaktigt eller du betalt mycket så kanske det kan lösa sej för dej.
Trist :(

Göran
 
Har mailat till säljaren, fick följande svar:

Jag förstår inte hur den kan vara annorlunda än när vi hade den. Vi har kvitto och allt. Jag la ju upp en bild på den när du köpte den, har ingen avsikt att lura någon. Jag Vet faktiskt inte hur vi ska göra. Vi hade aldrig sålt den.
Om vi inte behövde pengarna. Så dom är mer el mindre borta med vinden till vår hyra. Jag måste som sagt prata med sambon om han har lagt det du säger att du saknar. Om du inte tyckte om priset så hade du inte behövt köpa den. Det är knappast mitt fel. Jag får helt enkelt återkomma, men jag tycker det är konstigt att du säger att något saknas när vi inte har ändrat något den vi köpte den.

Det som vi skulle kunna göra är att du skickar tillbaka den och vi får kolla upp det för vi köpte den, men det kanske du inte vill. Jag förstår verkligen inte hur den helt plötsligt när du får den blivit annorlunda. Men det löser sig. Låt mig veta om du vill att jag ska gå dit.


Känns inte vidare tryggt svar av säljaren :(
Har varit i kontakt med Lasses kameraservice och fick ca pris på 5000 kr + frakt, känns jäävligt mkt pengar, iom jag betalade hela 6000 kr för objektivet :(.

Skicka tillbaka objektivet till säljaren utan att få pengar för hon ska lämna in det på http://www.schonherrsfoto.se/ där hon säger det är köpt, känns verkligen inte rätt då jag inte har några garantier alls. Hon verkar inte villig för att stå för någonting är mitt intryck.

Objektivet funkar felfritt i övrigt, fokuserar jättebra och tar väldigt skarpa bilder.

Skulle man kunna använda sig av detta motljusskydd http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1558701 och gänga på insidan istället?
 
Vad ansåg Lasses att felet var?
Av bilderna ser det ju ut som om något sorts skyddsglass längst fram saknas.
Om det var en glasbit som hade betydelse för skärpan så skulle det ju synas på resultatet.

Har du provat ringa Schönherrs? Känns ju lite konstigt att dom skulle sälja något som var defekt.
Tyvärr verkar det ju som om säljaren inte är helt ärlig här. Svårt att tro att de sålt objektivet till dig i god tro utan att veta att något var fel.
 
Lasses svar:

Ditt objektiv saknar frontlins m.m.
Det bör skickas in för ett kostnadsförslag då det är svårt att säga exakt hur många delar som saknas och om det är några fler fel på objektivet.

Det finns delar till objektivet, det ska inte vara några problem med det.
Om du ej vill reparera objektivet men vill ha det tillbaks oreparerat kostar det 160kr exklusive moms och frakt. Skrotas det här på plats så kostar det ingenting.

Det skulle kanske landa på runt 5000kr ink moms, ev frakt tillkommer.
Men det är bara en gissning.


______________

Känns som sagt inte alls något roligt...
Jag har ringt schönherrs och de har bekräftat att objektivet är sålt där, men inte i det skick som jag visat bilder på (som det är), utan som det ska vara.
Tycker inte heller känns som säljaren till mig varit ärlig, du såg svaret hon gav mig ovan, vad kan man göra... :(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.