Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motljusskydd till Tamron 90 mm Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar-E

Aktiv medlem
Jag har råkat tappat bort motljusskyddet (2C9FH) till min Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1. Jag beställde ett från CyberPhoto, men de meddelade efter en vecka att den produkten hade utgått och tog bort min beställning.

Jag har inte hittat någon annan som säljer detta motljusskydd i Sverige. Är det någon som vet var man kan få tag på detta motljusskydd i Sverige eller måste man beställa från utlandet (och i så fall var)? Finns det något annat motljusskydd som kan passa om man har en fullformatskamera.

/Gunnar

Intressant!

Har ett motljusskydd till samma glugg som blev aningen deformerat när det råkat stå för nära en 250W lampa. Är inte vackert men funkar. Kollade med SP och vill minnas att det skulle kosta 600-700:- för ett par år sedan. Då var gränsen passerad för en smålänning. Har letat på Tradera o ebay men det finns mycke skräp. Köpte t.ex. ett till mitt Sigma 30/1,4 som visade sig vara av riktig Buttrickskvalite.

Är med andra ord också intresserad av tips.

/Per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar