Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motljusskydd till canon Ef 50/1,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Loviisa92

Avslutat medlemskap
Hej

Jag hade tänkt beställa canon ef 50 1.8 rätt så snart och undrar om det är några tillbehör ni rekommenderar?

På cyberphoto så får man med uv-filter och nån microfiberduk. Är det nått att ha? Tänkte att eftersom det ingår, dock är leveranstiden beräknad till vecka 10 och jag måste ha objektivet senast v 11 på lördagen. (det kan ju hända att leveranstiden blev försenad)

Eller så tänkte jag köpa till ett motljusskydd för drygt 200 kr. Ett ES-62? Är det nått att ha?

tack :)
 
Ungefär halva priset på ebay Köpte ett motljusskydd till mitt 85/1,8 därifrån. Betalning med PayPal. I mina ögon är piraten exakt likadan som det original jag tappade bort.


okej :) men hur är det med frakt och tull och såna avgifter? Eller är det enda jag betalar 16 dollar?

Ingen som kan rekomendera just detta motljusskydd till just detta objektiv?
 
Kolla med Hegethorns i Nässjö.

Jag var där själv igår och köpte ett nytt sådant objektiv.
Motljusskyddet hade de inte hemma, förmodligen får jag det i morgon.
Skärpan lika bra, minst, som mitt 85/f1,8.

Faktiskt så får jag oftare rätt fokuserade och skarpa bilder med 50:an.
Mitt favorit just nu, perfekt liten och diskret på 5D:n.

MVH Julle.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.