exeton
Aktiv medlem
Tänkte visa hur jag gjorde när jag monterade skyddfilm på displayen på min kamera.
Man behöver ju givetvis inte göra som jag gjort men set det som ett tips i alla fall.
Jag behövde lösa två problem som jag stött på när jag monterat skyddsfilm tidigare.
1. Klippa till filmen så den passar exakt eller i alla fall riktigt bra.
2. Lyckas få fast filmen på rätt plats på första försöket.
Så här gjorde jag:
1. Se till att displayen är riktigt ren.
2. Klipp till en bit papper som är lite större än displayen med ett hål i mitten.
3. Sätt fast papperbiten på displayen med maskeringstejp över hålet i pappret.
4. Rita med en penna ut konturen på displayen. Beroende på hur det ser ut på kameran får man rita på olika sätt. På min kamera var det ett smalt spår mellan kamerahus och displayen så jag kunde enkelt med en stiftpenna rita ut konturen.
Man behöver ju givetvis inte göra som jag gjort men set det som ett tips i alla fall.
Jag behövde lösa två problem som jag stött på när jag monterat skyddsfilm tidigare.
1. Klippa till filmen så den passar exakt eller i alla fall riktigt bra.
2. Lyckas få fast filmen på rätt plats på första försöket.
Så här gjorde jag:
1. Se till att displayen är riktigt ren.
2. Klipp till en bit papper som är lite större än displayen med ett hål i mitten.
3. Sätt fast papperbiten på displayen med maskeringstejp över hålet i pappret.
4. Rita med en penna ut konturen på displayen. Beroende på hur det ser ut på kameran får man rita på olika sätt. På min kamera var det ett smalt spår mellan kamerahus och displayen så jag kunde enkelt med en stiftpenna rita ut konturen.