Annons

Montage och efekter.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag saknar ett forum för bildmontage och efekter där man kan diskutera och fråga hur man på olika sätt kan förändra bilder lite med F/X betonat. Men även diskutera olika program för detta eller få tips och förslag hur man går till vega för att uppnå vissa efekter med exempelvis PotoShop eller liknande.

Är det fler än jag som tycker att liknande forum saknas?

FX skulle det vara. Specialefekter typ matt painting men även perspektiv förskjutning (att man direkt i kameran kan få någon att tex stå i någons hand).

Efterbehandling tolkade jag som att man ordnade upp bilden för att förbättra den medans montage är att använda flera bilder för att bygga upp en ny bild samt att blanda vanliga fotografier med CG-grafik (Computer Generated).

Specialefekter verkar ha den dumma egenheten att den kan beröra flera områden så som studio och efterbehandling.

Jag har hittat nått som kanske blir ett nytt intresse område men jag har lite svårt att veta vart jag skall lägga liknande frågor. Men jag skall se om de kan platsa på efterbehandling.

Men som sagt, de forum som finns täcker redan nu det mästa och jag vet inte hur många som äns ägnar sig åt minfage och trickfotografering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar