Annons

Modifiera väska till kameran, men vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

oshe

Aktiv medlem
Jag tänkte bygga om en messenger bag till en kameraväska, men jag har ingen aning om vad jag skall välja. Så jag tänkte fråga om råd och tips här. Jag har tittat runt huuuuur mycket som helst och har hittat kandidater, dock rätt dyra sådana tyvärr. Så därför tänkte jag kolla om det är någon som har nåt ess i rockärmen, som kanske gjort samma sak.

Den jag sneglar mest åt är en Timbuk2 messenger bag, men de är ju inte direkt snorbilliga.

Mina krav på väskan då...

Vattentät helst.
Ca 35x30x15 cm får gärna vara mer avlång och ännu djupare.
Gärna sportig.
Lite vadderad.

Egentligen är väl det de kraven jag har, eller snarare önskar att väskan har, men man kan ju inte alltid få allt.

Har du nåt tips så hör gärna av dig med ett svar.

Jag har en vanlig omodifierad svart timbuk2 som fotoväska sen många år och den har varit superbra. den är ju "vattentät" (du kan ju inte sänka den i en sjö men insidan är typ helt plastad så jag har aldrig varit med om att nåt blivit blött i den trots att man ställer den på blöt mark i hällregn. Den är inte vadderad alls, men det har inte varit nåt problem för mig, oftast har jag lite andra mjuka grejer med i väskan om inte så kan man alltid slänga med nån tröja eller så i botten. Nu finns ju timbuk2 som fotoväskor oxå iofs.

Jag har en vanlig omodifierad svart timbuk2 som fotoväska sen många år och den har varit superbra. den är ju "vattentät" (du kan ju inte sänka den i en sjö men insidan är typ helt plastad så jag har aldrig varit med om att nåt blivit blött i den trots att man ställer den på blöt mark i hällregn. Den är inte vadderad alls, men det har inte varit nåt problem för mig, oftast har jag lite andra mjuka grejer med i väskan om inte så kan man alltid slänga med nån tröja eller så i botten. Nu finns ju timbuk2 som fotoväskor oxå iofs.

Jaha ok, trevligt att höra. Det är ju som sagt nåt sånt jag letar efter. Men jag tror mig kunna ha hittat en lösning. Jag köpte för ett tag sen en ganska ok stabil datorväska på Siba för ett par hundra. Var inne på deras hemsida och kolla lite och fick upp följande...

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2649306

Eftersom det är samma märke som den väska jag köpte till datorn så tror jag den är rätt rymlig och vadderad är den ju också. Den är säkert också lite vattenavvisande med tanke på materialet så att jag tror att jag skall ta mig en titt på den någon dag.

Vad tror du om den, som har Timbuk2 att jämföra med?

Den är säkert helt ok. Den är ju både vadderad och billig.

Det finns ju hur många messenger-väskor som helst och det som jag upplever speciellt med Timbuk2 är att de är slitstarka och väldigt vattenskyddade. Jag har haft min i snart 10 år och vattentätheten är lika bra idag som när jag köpte den och inga remmar eller sömmar har gått sönder. Den är riktigt bra men som sagt, inte vadderad och dyr. Jag använder dock min klart mindre nu för tiden eftersom jag får ont i ryggen av snedbelastning. Så nu får det tyvärr bli ryggsäck.

Den är säkert helt ok. Den är ju både vadderad och billig.

Det finns ju hur många messenger-väskor som helst och det som jag upplever speciellt med Timbuk2 är att de är slitstarka och väldigt vattenskyddade. Jag har haft min i snart 10 år och vattentätheten är lika bra idag som när jag köpte den och inga remmar eller sömmar har gått sönder. Den är riktigt bra men som sagt, inte vadderad och dyr. Jag använder dock min klart mindre nu för tiden eftersom jag får ont i ryggen av snedbelastning. Så nu får det tyvärr bli ryggsäck.

Belastningen är väl alltid en nackdel på sådana väskor, lite smidigare än ryggsäck dock och jag planerar inte ha några supertunga saker i den även om det säkert blir ett o annat.

Tack för utlåtandet i alla fall, får nog bli till att testa en sådan inom närmsta dagarna.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto