ANNONS
Annons

Moderskeppets gratisgrundkurs i CS

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Monica.

I SmartStart väljer du "Applikationer/Nero Express". Där väljer du "Skivimage eller sparat projekt". Peka ut din ISO-fil från skrivbordet och öppna den. Sätt i en tom CD-skiva i brännaren och tryck på "Nästa". Vänta tills bränningen är klar.

Beskrivningen gäller Nero 6. Bör vara liknande i andra versioner.

//Lars

Senast ändrad:
Ännu en Nerovariant.
Har inte kollat vilken version jag har, men ikonen ni skall leta efter och klicka på i Nero StartSmart är en brinnande tändsticka och är benämnd "bränn image till skiva". Bläddra sedan efter ISO-filen och gå vidare.
Det är allt som behövs. Resten ger sig själv.

/Thomas

Monty skrev:
Ännu en Nerovariant.
Har inte kollat vilken version jag har, men ikonen ni skall leta efter och klicka på i Nero StartSmart är en brinnande tändsticka och är benämnd "bränn image till skiva". Bläddra sedan efter ISO-filen och gå vidare.

/Thomas
Det var så jag gjorde och det gick jättebra. :eek:)

Monty skrev:
Ännu en Nerovariant.

/Thomas

Sådär gjorde jag men iso-filen hittades inte på skrivbordet. Var sparade du den filen?

mohei skrev:
Sådär gjorde jag men iso-filen hittades inte på skrivbordet. Var sparade du den filen?
Filen är osynlig tills du markerar att du vill hitta just iso-filer när du ska hämta upp den. Hoppas du förstår hur jag menar.

Du vet att du kan se alla filmerna online? Tanken är så här:

* Har du inte bredband hemma: Bränn eller köp.

* Vill du ha skivan: Bränn eller köp.

* Vill du inte strula med bränn-tekniken: Se online eller köp

* Vill du spara pengar: Se online eller bränn

Det finns i princip ett alternativ eller två hur du väljer.

Det skiljer inget på skivan och det som ligger online.

Grymt!

Stort tack Mattias.

Kommer hjälpa till och seeda i en vecka med 8mb upp så det blir lite bättre fart än när jag plockade ner den (150kb/s).

Synd att det inte varit någon nyhets post om den på första sidan...

moderskeppet skrev:
Du vet att du kan se alla filmerna online? Tanken är så här:

* Har du inte bredband hemma: Bränn eller köp.

* Vill du ha skivan: Bränn eller köp.

* Vill du inte strula med bränn-tekniken: Se online eller köp

* Vill du spara pengar: Se online eller bränn

Det finns i princip ett alternativ eller två hur du väljer.

Det skiljer inget på skivan och det som ligger online.
Okidoki, då tror jag att jag fått svar på huruvida det länkas till "hemligt" bonusmaterial på den köpta skivan - det gör det alltså inte! Då kan jag med gott samvete ge brorsan den brända skivan och köpa en senare för eget bruk.

Jajemen. Den är ju i mångt och mycket fylld med saker många redan kan.

Den är ju egentligen inte till för Photsohopfrälsta utan för de som inte är det (och vill bli det men inte vet hur). Så bränn och ge bort till de som inte kan Photoshop ännu.

En perfekt julklapp oxå ;-)

Supertack och stor credd Mattias! Detta är (troligen, vet först när jag fått hem den) kanske den bästa initiativen på länge! Dels så kan jag lägga över PS-grundutbilding av syrran, dels så lärs sig fotografer lite om ISO filer ;) och dels så används ett effektivt och modernt distributionssätt som värmer i datageekhjärtat :D

Hej Mattias och tack för suverän CD.

En teknisk fråga:
Vad använder du för program för att "filma" det som syns på bildskärmen?

:) Håkan

Vill med tacka för en super dvd. Jag kunde ingenting om photoshop innan så detta var presis vad jag behövde när jag började med digital foto. Tack Matias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar