alf109
Aktiv medlem
Missat att svara men ämnet har diskuterats många gånger. Vi har testat hård och lös moderering och alltid blir folk missnöjda. Jag är tveksam om det finns något sätt lösa det. Det är också oändligt tröttsamt att vara dagisfröken till män (100% män) som inte kan lägga band på sig själv. Vi har våra regler där diskussionen skall föras fram om man skriver.
Absolut bästa verktyget är att rapportera inläggen. Klicka på länken så blir vi uppmärksammade. Hellre för ofta än för lite.
Nu rör det sig ju om en handfull personer som står för nästan allt detta "övertagande" av trådar. Det kan ju både röra sig om att man drar iväg i sina analyser (där tron på den egna förmågan inte sällan står i bjärt kontrast mot det verkliga kunnandet) till att handla om att man styr om diskussionerna att handla om något helt annat. Som sagt, det rör sig ju om en handfull personer som på olika sätt tar över väldigt många trådar och gör dem meningslösa och oöverskådliga för andra.
Trots att detta påpekats för de berörda personerna hur många gånger som helst så tycks det inte ha någon effekt. Min förhoppning var att ni i redaktionen kunde "ta dessa personer i örat" på ett fint sätt då de förstör för så många andra? I vissa fall, som för mig med flera, har de bidragit till att jag sällan bidrar med min kunskap och mina erfarenheter då jag inte orkar med detta tjafsande från dessa personer som jag mer eller mindre vet blir resultatet.