Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

modefotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

_maja_

Ny medlem
hej. Jag är en amatörfotograf utan en bra kamera och min stora dröm är att bli modellfotograf. Hur tar jag mig dit? Vad kan jag köpa för bra kamera med rimligt pris?

/maja

Du behöver en formelbil för att tävla men inte för att lära dig köra bil........
Vad jag menar är: En proffskamera gör dig inte automatiskt till bättre fotograf. Använd den du har ett tag till. Det som blir fel i dina bilder nu blir exakt lika fel med Hasselblad, Mamiya eller Fuji eller Pentax 6x7 eller vad du än väljer. Enda skillnaden är att det blir dyrare eftersom filmen till dessa kameror är dyrare/filmruta än filmen till en småbildskamera.
Lycka till Maja.
Us

Maja, tidningen FOTO har vid några tillfällen haft reportage om både svenska och utländska modefotografer,som berättat hur dom börjat och utvecklats.Hör efter med redaktionen på tidningen.Kanske du kan få tag i dessa exemplar med reportagen.Men vägen är låååång,många har börjat som assistenter till etablerad yrkesman.Kanske det finns någon här på FS som är kunnig inom området.Men jag håller med Ulf, kamerasorten i början är av sekundär betydelse.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar