Johan2020
Aktiv medlem
Om du kollat på A52 så kanske du missat Samsung A42 5G som kom för ca ett halv år sedan. Den kostar ca 3700-3800 om man köper utan abonnemang. Jag köpte en då och jag har Telenor sedan ett antal år och de har givit mig erbjudande att uppgradera varje år med viss rabatt. Jag tror jag betalade ca 1900 över disk mot att jag lämnade tillbaka min gamla (på pappret) men de krävde inte tillbaka den en gång, möjligen för att de var lata. Jag har familjeabonnemang.
A42 5G ser idag ut att vara dyrare än A52 och det kan ju möjligen vara för att den stöder 5G. Den har en quadkamera med upp till 38 MP, men väljar man det så bortfaller en del finesser som man kan ha kul med utan den högsta upplösningen som exv. att blurra bakgrund vid närbild. Nedan kan du kolla i en blogg jag skrivit för några månader sedan där jag använt den högre upplösningen. Jag måste säga att jag är över förväntan nöjd med den tekniska bildkvaliteten som jag ofta tycker är bättre än JPEG direkt ur min Sony A7III.
Zen och konsten att bärga en sjunken motorbåt
Translate into Google English: Zen and the art of salvaging a sunken motorboat - Photo page (www-fotosidan-se.translate.goog) Bakgrund Ni som ...www.fotosidan.se
Va det 38 megapixel eller 48 megapixel mobilkameran hade?