ANNONS
Annons

Mobil bildbank?

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Jag ska vara ärlig: Jag har inte tittat alltför noga om svaret på min fråga redan finns besvarad i forumet...

Jag skulle behöva nåt att tömma över mitt minneskort på när man tex är ute och reser. Det finns lite olika lösningar. En är en mackaper som man stoppar in en 2.5"-hårddisk i. Det känns som en bra lösning.

Men jag känner inte till vad denna hette, så jag vet inte vad jag ska titta efter.

Finns det nån med video-ut? Så att man kan kolla på bilderna på en TV på hotellrummet?

Jag har ett 1 gb Compact Flash-kort.

Nikon har ett alternativ som heter Coolwalker som tar 30 Gig. Den har skärm och utgång för TV-visning. Ligger runt 5-5500 spänn tror jag.

Finns andra märken och modeller som saknar skärm till 1-2 tusen spänn lägre pris.

Fridens
oscar

Här finns en lista på bärbara lagringsmedier.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/r.aspx?i=781
De flesta i den här listan marknadsförs som mp3-spelar av den anledningen att det är störst marknad, men de flesta (alla?) av dom klarar även att lagra bilder/filer.
Du som använder CompactFlash kan snegla på den modellen som heter "ARCHOS AV420" (20Gb el 80Gb). Den har nämligen inbyggd CF-läsare.
Den kostar mellan 5500kr och 6000kr.

Jag behöver nog inte skärm (tror jag...är det att föredra?).

Jag vill nog helst inte ge mer än 2000:- plus hårddisk.

TV-ut tror jag är rätt bra att ha. Ofta ser man inte oskärpa m.m. på en lite skärm, så det kan vara bra att kunna se bilden lite större (tex på en TV) redan "ute på fältet". Förutsatt att man har tillgång till en TV.

Man måste ju också kunna radera bilder på hårddisken, men det kan man kanske i regel på alla?

Hoj

Jag har till och från i en längre tid sneglat på Compact Drive PSD (40GB dårå), tycker den verkar helt klart kompetent. Iofs ingen TV-out på den vad jag kan se men den verkar lösa en del av problemet på ett enkelt sätt :) .

Kolla i recensionsbanken här på fotosidan under digitalkameratillbehör->hårddiskar, där finns de vanligaste recenserade. Det känns som att utvecklingen på den här typen av produkter gått extremt fort. Jag köpte en E-tank III i somras och den är redan omodern.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar