Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mjuk väska för enbart kamera + 2 objektiv att lägga i vandringsryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

emil-s

Medlem
Hejsan,

Jag ska till Australien och backpacka snart, och har en riktigt svår beslutsångest över hur man ska få med kameran på bäst sätt.
Har dock haft ungefär samma problem på fjällvandringar tidigare, men då det vart kortare turer och mindre utrustning så har jag nöjt mig med att linda in kameran i en handduk.

Det bästa hade kanske vart att köpa en F-stop Satori eller liknande, men känner att det är aningen mycket pengar för väldigt få användningstillfällen. Speciellt när man redan har en bra Lundhags i samma format...

Funderar därför på om det finns några små kameraväskor liknande F-stops ICUer som man kan slänga ner i en vanlig ryggsäck? Det skulle ju förenkla flytt mellan stora väskan och handbagaget rejält, samt skydda kameran mycket bättre.
Skulle förmodligen ha mycket nytta av den även hemma med övriga mindre väskor.

Det jag brukar ha med är:
Nikon D600 utan batterigrepp
2x "standard zoom" (24-70, 16-35)
1x 70-200 F4 (men F2.8 bör få plats i nödfall)
+ Eventuella mindre tillbehör.

Stora zoomen kan man ju visserligen ha i en egen väska, så man kanske inte ska haka upp sig på den.

Några tips och idéer?
 
Tack för tipsen alla. Köpte 3 olika "Camera inserts" i varierande storlekar, samt några neoprene-fodral.

70-200 f2.8 är ju ett stort as och får väl egentligen inte riktigt plats någonstans, men den kan man ju samtidigt ha i ett neoprenefodral och packa för sig.

Tack igen för hjälpen! :)
 
Hej,

Låter som en trevlig resa!

Inte riktigt väskan du söker nu men jag är väldigt nöjd med min lilla Think tank Digital hölster.
Den levereras med axelband men jag fäster den oftast i livremmen istället.
Funkar för kamera med upp till 70-200 objektiv alt normalzoom och lite småsaker. Jag använder den även för att ha med extraobjektiv eller blixt.

http://www.scandinavianphoto.se/produkt/11821085/think-tank/kameravaeska-digital-holster-20-v2-0

Instämmer till 100 procent. Reser väldigt mycket och har dessa hölster. Går att kombinera på olika sätt. Använd för att stuva kamera i rygga, bära som väska, fästa i bälte eller ryggsäckens midjebälte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.