Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
mittpelare 055Pro
- Trådstartare marooned
- Start datum
marooned
Aktiv medlem
Alltså jag drar aldrig upp mittpelaren, den behövs inte med min längd på 170cm. Men jag tänkte att om man tar bort den nedre delen så kanske stumpen som blir kvar inte sitter lika stabilt. Den nedre delen är faktiskt i vägen ganska ofta, även när man ska bära stativet. Jaja, nu är den bortmonterad och undanställd för gott. F-n att jag inte kom på det direkt!
millimeter
Aktiv medlem
marooned skrev:
Alltså jag drar aldrig upp mittpelaren, den behövs inte med min längd på 170cm. Men jag tänkte att om man tar bort den nedre delen så kanske stumpen som blir kvar inte sitter lika stabilt. Den nedre delen är faktiskt i vägen ganska ofta, även när man ska bära stativet. Jaja, nu är den bortmonterad och undanställd för gott. F-n att jag inte kom på det direkt!
Men mittpelaren kan monteras horisontellt på stativet, och på så vis få ut kameran en bit från mittpunkten. Det är praktiskt ibland, t ex för att fota rakt nedåt.
Så släng inte bort den!
marooned
Aktiv medlem
Nejdå, jag ska ha kvar den. Det var därför jag köpte Pro modellen.
PS. Jag kanske lät lite dum i mina tidigare inlägg, men jag har bara haft stativet i 2veckor och har aldrig testat att skruva isär mittpelaren. Köpte stativet på semestern och jag hann helt enkelt inte kolla upp allt. Hade fullt upp med att ta fina nattbilder.
PS. Jag kanske lät lite dum i mina tidigare inlägg, men jag har bara haft stativet i 2veckor och har aldrig testat att skruva isär mittpelaren. Köpte stativet på semestern och jag hann helt enkelt inte kolla upp allt. Hade fullt upp med att ta fina nattbilder.
millimeter
Aktiv medlem
marooned skrev:
PS. Jag kanske lät lite dum i mina tidigare inlägg [...]
Haha ja skäms på dig ;-)