Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

mitt minneskort med bilder traigt, hur gör jag?

Produkter
(logga in för att koppla)

MyLovelyLittleLumps

Aktiv medlem
jag ahde tagit massor med julbilder idag.
sen skulle jag ta ett kort o då står det ingen bild i kameran helt plötsligt o att det är fel på minneskortet.
går det rädda bilderna på den?
vet inte om jag la denna i rätt tråd om inte säg vart jag borde lägga den för mer svar.
iaf så efter en stund när jag satte på kameran igen ja då stod det inte attd et var fel längre så jag testade att ta ett kort, jag såg kortet men sen efter nån sekund stod det ingen bild igen

någon som kan rädda mig?
finns det något programm som kan återställa kortet?
PLEASE HELP ME

Gör inget mer med kortet. Det borde gå att få ut de bilder du tagit med ett recovery-program. Nu är jag ingen expert på det och har bara behövt göra det en gång, men här är ett program för ändamålet:

http://www.datarescue.com/photorescue/

Med vissa minneskort så brukar det även följa med räddningsprogram så kolla om du fick med dig något. Sök annars på forumet, det finns rätt många trådar i denna fråga men ta inga fler bilder med kortet i för då är det risk att du skriver över befintlig data.

jag köett billigare kort det enda jag fick med då var just kortet.
tack för programmet ska kolla vidare på det
måste se ifall min man är villig att låna ut sitt visa kort lite;-)

När mitt SanDisk krashade så erbjöd de mig till och med att rädda data från det samt ge mig ett nytt kort. Nu hade jag redan fört över alla bilder så det var inte aktuellt den gången, men jag vet i alla fall att jag köper SanDisk fortsättningsvis. Mycket bra service. ringde dem bara och jag hade ett nytt kort i handen dagen efter...utan kvitto på det gamla.

Hej Maria!

Kan rekommendera ett program som heter "PC Inspector Smart Recovery" det är gratis och bara att ladda hem.
Använde programmet som följer med San Disc korten, Rescue Pro tror jag det heter hittade noll, sen körde jag PC Inspector Smart Recovery hittade alla men ett var så skadat att det inte gick att använda, men ändå en klar förbättring.

Hoppas det går bra, God jul Micke.

Efter en hel dag i New York och ca 200 bilder senare upptäckte jag att jag bara hade de senaste 17 kvar! Brukar få CHR lite nu och då, så jag har lite strul, men har aldrig tappat bilder.
Funkar detta program att kanske få tillbaka dom som bara försvann? Hade många bilder där som betydde ganska mycket........

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar