Annons

Mitt första försök i FOTOs månadstävling

Produkter
(logga in för att koppla)

matknu

Aktiv medlem
...gick åt pipsvängen. Inte bättre blev det av att de publicerade bilderna var totalt apdåliga (mars -03) frånsett vinnarbilden och någon till. Det roliga med detta är att vi alla har så enormt olika smak. Det är ganska intressant att diskutera en bild med en person som har en helt annan åsikt om bildens "braighet". Det är det som är charmen med konst, det finns varken bra eller dåligt. Allt sitter i betraktarens ögen...som denna gång i FOTO måste ha varit gravt starrangripna, närsynta, skelande och långsynta [*ler*].
Bättre lycka nästa gång...

De verkar inte gilla mina bilder heller. Enda gången jag fick med en var det en övergullig smörig bild...

Fick inte heller med någon...
Har fått med en bild bland de hedersomnämda en gång. Tror att dom tycker mest om lite roliga bilder med människor. Kanske har fel om det?bara en känsla jag har...

mvh
Jonas

Har varit med många gånger men det har inte blivit något här heller. Jag fattar inte.....det är ju självklart att mina bilder är allra bäst ;-)

Var intresserade av mina bilder heller(jan.nr.)
Världens bästa bild blev ratad, så nu orkar jag inte bry mig om dem längre! ;)
Lite synd att bilderna måste vara borta såpass länge för övrigt.

/David

Mina kom också i retur - dom måste ju ha något konstigt filter när dom väljer! För dom väljer ju helt fel... :) *blink*
-Christian

jo, det kan tyckas var lite hur som helst när de bedömer bilderna...
Men det är ju olika dommare oxå.
Fast bilden Morfar och havet var enormt bra, den borde ha fått poäng!
kul att få hem REDO och läsa och kolla på alla bilder.

Det är väl kanske med FOTOS månadstävlingar som med melodifestivalen?
Jag menar, det är väl knappast den bäst eller intressantaste musiken som deltar där.

joker skrev:
Det är väl kanske med FOTOS månadstävlingar som med melodifestivalen?
Jag menar, det är väl knappast den bäst eller intressantaste musiken som deltar där.
hahaha...
melodifestivalen har faktikt en speciell genre att gå efter, men jag förstod ditt inlägg.

pola skrev:

kul att få hem REDO och läsa och kolla på alla bilder.

Kul att höra. Till nästa nummer ska jag bland annat åka ambulans! och till nummer fyra blir det massor av sommarlägerbilder. Kändisen i nästa nummer blir troligen Emma Igelström, simmerskan.

Smaken är som baken...illaluktande !

Jag har fått med 2 bilder och skickat in 5 ggr så jag är rätt nöjd. Men jag kan hålla med om att bolderna i FOTO håller grymt låg klass ofta. Kolla in vilken fototidning som helst i världen och du finner att "månadens bilder " i dessa tidningar håller en mycket högre klass än i svenska FOTO.

Jag vet inte vad det beror. Jag tycker det är så konstigt. Ibland är vinnarbilden fantastiskt dålig och bland hedersomnämnda kan det finnas riktiga pärlor,hmmm...

:)

pola skrev:
skulle vara roligt att veta hur ni väljer vilka repotage det blir.

Det är reslutatet av brainstormning, några få tips från folk och vad som går att genomföra rent praktiskt.

Jag brukar föreslå idéer på saker som jag är intresserad av att göra. Tyvärr är det lite idétorka när det gäller de rena bildreportagen.

froderberg skrev:
Det är reslutatet av brainstormning, några få tips från folk och vad som går att genomföra rent praktiskt.

Jag brukar föreslå idéer på saker som jag är intresserad av att göra. Tyvärr är det lite idétorka när det gäller de rena bildreportagen.
Efter som det är en scouttidning brukar ni försöka göra repotagen efter vad som ev. kan intressera dem eller är det "fritt fram"?

pola skrev:
Efter som det är en scouttidning brukar ni försöka göra repotagen efter vad som ev. kan intressera dem eller är det "fritt fram"?

Det är absolut inte fritt fram. Dessutom är jobbar man mer mer snäv målgrup än bara scouter i allmänhet utan har fokus på vissa åldrar. Just nu håller man att anpassa innehåll och form till en yngre målgrupp. Alla saker som görs till tidningen snackas igenom noga iförväg.

Mitt ambulansreportage handlar om att jag följer med en scoutledare som är ambulansförare på jobbet och plåtar hur han tar hand om riktiga fal samtidigt som man ger tips om första hjälpen.

tack för svaren Magnus. Kul att få veta lite hur det går till vid skapandet av ett repotage och att sedan få hem resultatet med posten.

Ursäkta en nykomling.
Finns FOTO på nätet eller är det bara genom att skaffa tidningen man kommer åt månadstävlingen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar