ANNONS
Annons

Missa inte detta, 23 juli-14 augusti

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Bella Pictura inviger Galleri Q på Öland.
Vernissage hålls 23 juli med Tuija Lindström som invigningstalare.

Bella Pictura är en samling yrkes-, frilans- och amatörfotografer i olika åldrar
med stor spridning över vårt avlånga land.
Den gemensamma nämnaren är att vi alla är kvinnor med stor passion för den fotografiska bilden.

Vi samlas för att stödja och inspirera varandra och andra och även för att
arbeta med att lyfta fram fotografiet som ett personligt uttrycksmedel och
konstform.

Efter framgången med Bella Picturas stora samutställning i Stockholm under våren går
vi vidare genom att inviga Galleri Q på Öland i sommar.
Från den 23 juli och till den 14 augusti finns vår nya samutställning öppen på Galleri Q i Eriksöre, Öland.
Utställningen vänder sig inte bara till den redan fotofrälsta utan även till den försiktigt
bildnyfikne.

Utställningen kommer vara öppen tisdagar-söndagar kl. 13-18. Måndagar stängt.
För ytterligare information: http://bellapictura.info.se

Alla fotosidanmedlemmar är hjärtligt välkomna på vår vernissage och utställning.

lottae skrev:
Bella Pictura inviger Galleri Q på Öland
Vernissage hålls 23 juli med Tuija Lindström som invigningstalare.

Passa på och fråga henne om hennes utställning "Harbour works" - driver hon med publiken eller har hon bara blivit kass på äldre da'r :)

/Johan

Vi är kvinnor som driver detta projektet för att stötta varandra, för att ha kul ihop och för att framhäva den fotografiska bilden som konstform och uttrycksmedel.
Att ni män också kan är vi övertygade om. Män som fotografer syns ofta mer och är i de flesta fall majoritet inom fotografiska sammanhang (se statistik på fotosidan, fotoklubbar mm.)
Vi vänder oss inte bara till kvinnor även om vi själva är just det utan vi vänder oss mot den stora massan inkl. er män. Med vårt arbete vill vi kunna bidra till att framhäva fotografiet som konstform.

Ni kommer att vara välkomna som stödmedlemmar. Som stödmedlem i Bella Pictura handlar det inte bara om att öppna plånboken utan ni kommer givetvis erbjudas något för det. Mer info om detta kommer att finnas klart framåt hösten.

Än en gång. Ni är varmt välkomna.

Senast ändrad:
ZoMbiE skrev:
Haha nää det får du nog inte, det e diskriminering som gäller där ;) haha!

Tyvärr verkar du ha rätt.Undrar om någon hade klagat om jag hade gjort exakt samma sagt o skapat en grupp bara för män där kvinnor hade kunnat få vara stödmedlemmar och ta ut öl till oss. Nåja.Synd. Jag får väl vänta tills jag blivit lite bättre och skaffat bättre kamera!

Jag ska absolut försöka komma, Lotta... då jag anmält intresse för att bli en "Bella" så bör jag väl visa mig där också :))

Till er andra som läser... åk dit!!!! Bellas vernissage i Stockholm var helt underbar!!

bellapictura adressen verkar vara gjord av nån som har en stor skärm och inte anpassat till mindre

Klantigt
/R

rolandolofsson skrev:
Undrar om någon hade klagat om jag hade gjort exakt samma sagt o skapat en grupp bara för män där kvinnor hade kunnat få vara stödmedlemmar och ta ut öl till oss.

Testa vet ja! =D

// Linda - också en Bella! =D

rogge skrev:
bellapictura adressen verkar vara gjord av nån som har en stor skärm och inte anpassat till mindre

Klantigt
/R

Sidan är anpassad för en upplösning på 800x600 ser jag. Det behövs ingen jätteskärm för att se sidan...

Jag får en känsla av att du enbart är ute efter att klanka ner på Bella Pictura för att den drivs av tjejjer. Skittrist och omoget...

rolandolofsson skrev:
Är alla som inte är med i den gruppen omogna och trista?Varför måste du försvara de??

Jag tyckte bara att det var fina bilder och att jag hade kunnat tänka mig gå med men det fick jag inte

Jag måste också säga att din kommentar var trist Roland. Om du hade bemödat dig att läsa lite mer om Bella Pictura hääär http://www.bellapictura.info.se/ så hade du sett att det handlar om en konstallation med fotograferande _kvinnor_ vilket automatiskt gör dig okvalificerad.

"Vilka bra bilder!Vad fina kameror ni måste ha!"
Den kommentaren får dig att låta både elak och fruktansvärt patetisk....

Lägg din energi på att starta nått eget vettja??

/Malin - inte en Bella men likväl GLAD för deras skull och kan varmt rekommendera utställningen på Öland efter att ha sett den i Stockholm!

Lycka till med er utställning på Öland och hoppas att den blir lika framgångsrik som den i Stockholm.

Jag tittar in på er sida då och då och beundrar och avundas...

Ni är så duktiga allihop! Ni måste ha fiina kameror... He he, skämt åsido, inlägg som Rolands förtjänar inte ens att kommenteras!

MVH

Ulrika W

Haha, jisses vad folk är sura då, måste vara solsting, hoppa i badet med er!! Jag småler bara åt Rolands kommentar, man behöver inte ta allt på fullaste allvar bara för att det står på internet.
Det enda jag reagerar på är att man gör gratisreklam via forumen, borde man inte stödja fotosidan och köpa annonsplats då det ändå verkar vara ett tämligen stort arrangemang.

rogge skrev:

Klantigt
/R
Den är optimerad från 1024x768px. Anledningen är att vi visar bilder och inte vill ha dem pyttiga eller i nya fönster.
Jag är den skyldige till sidbygget. Att prioritera de få procent som sitter med lägre upplösning är inte aktuellt.

starnut skrev:

Det enda jag reagerar på är att man gör gratisreklam via forumen, borde man inte stödja fotosidan och köpa annonsplats då det ändå verkar vara ett tämligen stort arrangemang.
Jadu, vi är inte de första som skriver i forumet om kommande utaställningar..Annonsplats är inte aktuellt. Fotosidan har vi stöttat ett antal gånger genom att nämna dem i artiklar mm i olika medier (fototidniongar, lokalpress och radio bl.a)

Inlägget skrevs som en upplysning om händelse och inbjudan.Vi är ingen rik förening med pengar till annonsplatser. Kanske fotosidan kunde ha stöttat oss med publicering av nyhet i stället?

(hinner inte läsa alla inlägg p.g.a köbildning vid offentliga hotelldatorn..)

Det var då ett evinnerligt gnällande i den här tråden. Vi borde välkomna fotoutställningar från sidans medlemmar. Diskusioner om huruvida alla fotogrupper bör vara öppna för alla kan man fördel föras i andra trådar.

(Och för övrigt, vem vet - en och annan manlig gnällkärring kanske kan smussla sig in i Bella Pictura på meriter från den här tråden.)

//J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar