Annons

miranda dx-3

Produkter
(logga in för att koppla)

elin f

Aktiv medlem
är det någon som möjligtvis vet nåt om denna kamera? om den är bra/dålig osv. min pojkvän är på jakt efter sin första systemkamera och jag hittade en billig miranda. det verkar vara en helt vanlig, manuell, okomplicerad kamera vilket ju är bra om man ska lära sig att fota med systemkamera. det verkar inte vara nån på fotosidan som äger en sån, finns ingen recension (inte på nån mirandakamera förresten) heller och jag har inte lyckats hitta nån bra info på resten av det stora nätet heller. så, är den nåt att ha?
 
Det enda jag kan bidra med är att den nog är grymt svår att hitta tillbehör till. Tror de är ensamma om sin fattning. Jag skulle absolut leta efter nåt vanligare. Finns ju gott om billiga gamla systemare av de mer kända märkena.
 
Lite har jag hört om denna kamera:

Den kom på sjuttiotalet. Deras 35-a var den skarpaste av alla enligt tidningen foto. (Spöade alltså även Leica!). Och företaget blev stämda av en dam som hette Miranda för att de använde hennes namn :)

Annars kan jag bara instämma med de övriga.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.