Annons

Minolta Z3, Kodak DX6490 eller annan?

Produkter
(logga in för att koppla)

HappySatan

Ny medlem
Halloj fränder!

Jag är på jakt efter en ny kamera sedan min gamla fick sig en alltför stor dos vatten (= vill inte fungera längre).

Vad jag är ute efter är en kamera med rejält tilltagen optisk zoom (minst 6x), minst 4mpix, SD-minne (har jag ganska mycket redan), och med en maximal prislapp på 3000kr.

Som jag ser det är det då bara Kodak EasyShare DX6490 och Konica Minolta Dimage Z3 som uppfylller dessa kriterier... rätta mig gärna om jag har fel!

Så, ris och ros vad gäller dessa kameror! Gärna exempelbilder, och kommentarer kring allt möjligt!

Edit: Om ni verkligen kan motivera det med en stor prestandahöjning ligger mitt absoluta tak på 3500 :)
 
Senast ändrad:
Har läst att båda ovan är lite taskiga i dåligt ljus - hur är det med den saken? Någon som äger den ena eller den andra och kan visa lite dunkla inomhusbilder?

Tydligen så är Olympus C-765 (som ligger i samma prisklass, men använder XD-minnen) bättre i mörker... är skillnaden så stor att det motiverar inköpet av nya minneskort?
 
Sitter också och funderar på en kamera i samma prisklass, har hittat denna som också passar in ganska bra:
Fujifilm Finepix FX-S5500

Som det ser ut nu lutar det åt en Z3, fast är lite skeptiskt till att bilderna var dåliga i mörker(iofs kan man inte få allt) och dyker det inte upp något annnat köper jag nog den.
Är det någon som har några bilder från sin Z3?

Ps. Dig känner jag igen från sweclockers. heter 3riko där. Ds.
 
Tänk på att ta med batterierna i beräkningen. Kodak levereras med batteri och laddare, KonicaMinoltan med 4 st alkaliska.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.