Annons

minolta xe vev

Produkter
(logga in för att koppla)

rechts

Ny medlem
hej. jag har en minolta xe men jag fattas veven så att man kan spola/veva tillbaka filmen. vet någon en bra sida/butik eller annat för den typen av kameradelar? jag skulle vara tacksam för ett svar. mvh marleen

Köp en skrotad kamera! Har du tur kan veven från en nästan vilken gammal systemkamera som helst passa. Beror på hur din är trasig. Kanske inte så snyggt, men en händig person kan säkert fixa det. Har själv en gammal Konica liggande, som kanske bäst passar till reservdelskamera.

Urr skrev:
Köp en skrotad kamera! Har du tur kan veven från en nästan vilken gammal systemkamera som helst passa. Beror på hur din är trasig. Kanske inte så snyggt, men en händig person kan säkert fixa det. Har själv en gammal Konica liggande, som kanske bäst passar till reservdelskamera.

hej
tack för hjälpen. men du råkar inte veta var man kan köpa skrottade kameror? har tänkt på den idén innan men jag vet inte var jag ska leta.

marleen

Borde väl finnas en och annan kameraverksatd i Skåne, ex.vis KameraTeknik, S. Förstadsgatan 23 A i Malmö, Tel. 040-12 97 97. Fråga om de har nå't i "skroten".

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar