Annons

Minolta kameror på auktion.

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr.Berg

Aktiv medlem
Jag var på en auktion på den lokala pantbanken idag men jag gick innan själva utropningen började.

Jag såg tre Minolta kameror med varierande objektiv till.
1. Dynax 7000i, 35-105mm minolta med några små märken på linsen. 700kr.

2. 505si 28-200mm 1:3,5-5,6 sigma, väska. 1500kr

3. 500si 35-70mm, 70-210mm väska minolta. 900kr.

Nu vet jag inte vad kamerorna gick för, om de gick överhuvudtaget. De var inlåsta så man fick bara titta på dem igenom en glasmonter. Jag tror att de angivna priserna var absolut lägsta priser. Kamerorna såg i mina ögon hyffsat ok ut. Vad tycker ni? Var det bra priser eller rövarpriser? Vad skulle man kunna ha gett för paketen utan att ha gjort bort sig allt för mycket?
 
Jag tycker att de har satt hyfsat vettiga priser. Med reservation för om den sista var en 70-210/4, då hade priset kunnat ligga några hundringar högre, kanske i klass med tvåan.
 
En 7000i med en zoom med märken på linsen är idag i det närmaste osäljbar, oberoende av pris...

Det intressanta paketet är som sagt det tredje om zoomen är en 4.0.

Om du är intresserad av något liknande så föreslår jag att du gör en sökning på Minolta på blocket & ägnar en stund med att gå igenom allt. Finns mycket att hitta där för låga priser om man är ihärdig & sätter en bevakning som man checkar nån gång då & då...

Att söka på specifika objektiv eller hus ger inte lika mycket då många godsaker gömmer sig i paket & folk oftast inte angivit rätt beteckningar m.m.

//Larsa
 
Jag var och kollade på visning på en auktion i lkpg för ett tag sedan. La ett riktigt skambud på en 505si med tillhörande väska, två objektiv (28-70 och 70-300 Minolta) Var även blixt och en hög filter till i paketet. Eftersom jag inte hade några pengar så bjöd jag bara 300:- men det gick sedan för 600:- fick jag veta så det var ju lite surt att man inte hade mer att komma med. Detta måste vara ett riktigt fynd enligt mig... Auktioner är perfekta stället för att göra fynd måste man tror jag...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.