Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta dynax 5?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snusbrun

Medlem
Hej igen, med risk för att kanske bli lite tjatig (läxa upp mig om så är fallet) måste jag fråga er experter om ännu en kamera.
Jag är som tidigare nämn nybörjare i jakt på en billig (beg.?) kamera som man ändå kan utvecklas med ett tag.

Hittade en annons på blocket som säljer följande:
Minolta Dynax5
obj. Minolta 28-100mm
obj. Cosina 100-400mm
Allt I skick som nytt.
Cosina objektivet 1 månad gammalt (garanti finns)
till priset av 2400:-

I mina nybörjarögon ser det rätt bra ut men man vet ju aldrig.
Noteras bör att jag i skrivande stund tappert försöker pruta det (dock ovetandes om 2400 kanske är ett jättebra pris).

Där ser man, tur att detta forum finns. Ska genast maila och anmärka på det:) Vad tror du är ett vettigt pris för paketet i sådant fall?

Ok, du länkade till en dynax 40 såg jag. Har uppfattat det som att den inte är lika bra som dynax 5, men det kanske inte är så stor skillnad?

Diskuterade lite me karln och fick ett bud för enbart kameran med 28-100mm objektivet. 800 ville han bara ha för det, såg att de på scandinavianphoto tar 2400 för det.

Nu tycker jag det låter riktigt bra, eller har jag fel igen? :p

personligen skulle jag satsa hellre på en dynax 700si, eller 800si. går å hitta för runt tusenlappen oxå. två betydligt robustare och mer avancerade kameror, fast börjar ju få några år på nacken.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar