Annons

Minolta DiMAGE Z1

Produkter
(logga in för att koppla)
larsaz skrev:

Jämför den istället med Fujis kamera i samma klass, 5000 nånting heter den...

Precis vad jag råkade göra idag... snubblade förbi ett Fujicenter o såg deras reklam för 5000 o de hade ett nyinkommet ex på hyllan. Jesus. Sökaren var fullständigt vedervärdig. Plötsligt kändes min Dimage 7 sökarbild riktigt fräsch. Autofokusen var hyfsat snabb men inget som jag jublade över.

Strax därefter halkade jag in på Kodak Center o fick klämma på en minst lika nyinkommen Z1.

Liten (mindre än den ser ut på bild), lätt, plastig, med en lins som på camediavis åker ut o in o känns lite ömtålig.

MEN! Den är skyddad tack vare handtaget. Ett handtag som gör att man har bra grepp om kameran om man inte har alltför stora dasslock till händer.

OCH! Tjohooo! den fokuserar snabbt. Mycket snabbt. Står inte en EOS 300 efter!! juuuubel! Jag trodde inte att det var sant, men alla ljud o ljussignaler indikerade fokus. Att se att det var fokus var svårare. Sökarbilden är ganska trist. Men det tyckte jag om min Dimage 7 från början med. Men jag har vant mej. Kanske gör man det med Z1 också.

Prisvärd? ja om allt stämmer så är det otroligt mycket för pengarna känns det som. Vad skulle kunna matcha? Tänk om de slängt in AS/IS också.

Nästan 400 mm på fri hand e svårt även om man är nykter.

Om nu "min" A1 är lika snabb så kommer jag att gå i spinn när jag får den i mina händer!

/kg som inte alls är så ivrig att få sin A1 som han låter... VAR ÄR DEN!!??!?
 
Nån som hämtat ut sin Z1? hur blir bilderna? synpunkter i övrigt? nu har den varit ute en hel vecka så nån har väl köpt den?
 
Noterar att det bara finns två produkter folk köar för i ett utbudssamhälle och är stolta över att köa, den ena är kameror och den andra är bilar...
 
Närå det finns fler... nya mobiltelefoner... senaste Powerbookryktet, biljetter till Bob Dylans konserter... men jag måste erkänna att det var längesen jag ställde mej på köplats för att köpa nåt. Känns lite ryskt *s*
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.